|
|
|
|---|---|
|
nu börjar jag tröttna på det här konstiga problemet (som många andra tydligen haft med sina 535:or), om man inte tänker på det så är det inga större problem att köra bilen. men när man vet om det och inte kan sluta tänka på det när man kör bilen så är det väldigt irriterande. (som jag i detta fallet). till problemet: kör jag på lågt varvtal och gasar på lite så svarar den fint men direkt efter så släpper den av och blir rätt så orkeslös. då måste man gasa yttligare och vänta lite på att varvet ökar för att den ska accelerera enligt "gaspedalen". innan dess så är gaspedalens läge rätt ovesentligt för bilens acceleration. den uppför sig även konstigt vid "plattan i mattan" accelaration då man släpper av lite så släpper den på tok för mycket. verkar kanske inte så farligt men som sagt grymt irriterande. bilen går bra i övrigt, lite bluddrig på tomgång kanske, men vet inte riktigt hur dem ska låta på tomgång... åtgärder jag prövat är att rycka ut lite vad som hällst, som tex: luftmassemätare, spjällägesgivare osv för att se om det blir någon skillnad. men samma problem återstår. bilen har nyligen varit inne på aukoriserad bmw verkstad å fått de mesta oljor bytta, tändstift osv. soppafiltret är nyligen bytt, bränslepumpen är bytt utav förra ägaren till en splitterny. har hört att det kan vara fördelarlocket, men det känns inte riktigt som att det är ett tändningsfel? hur som hällst behöver jag hjälp! har sökt runt felra timmar innan inlägget men ingen verkar hittat felet på liknande problem som jag. inte vad dem skrivit iaf. iaf tack på förhand mvh Lars | |
| glömde säga att den går perfekt när den är kall.... | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Drar den mycket bensin? Kanske dags att göra ren LMM samt justerta dito. Kollat om spridarna läcker? Insugsbälgen , är det inga torrsprickor? MVH Patrik |
|
har sprutat startgas lite överallt utan skillnad,lmm:en verkar redan vara pulad med då den är limmad på undersidan? men kan ju ta en koll på den imorrn då det är lite ljusare. har inte sätt något läckage alls i motorrummet... inga sprickor på insugsbälgen vad jag sätt heller, men kan ju ta en nogrannare titt över det imorrn med... |
|
|
Det är svårt att felsöka via nätet. Men om du har tillgång till en annan LMM så prova att byt den. Jag har pillat med några 535or som haft liknande symptom och där har det varit Lmm som flippat. Om du ska pilla med Motornicet så kan du ha rätt bra nytta av denna sidan Länk Sen ang att pilla i Lmm själv ge tusan i det det blir bara katt skit av det! |
|
|
Hej larpan! Jag (och främst "EsaPekka") fick just tipset av Paap Reeder på en annan tråd (vet inte hur man länkar till trådar, den heter "M90/M30 orkeslös någonting...")). Att det kan vara bränsletrycksregulatorn som strular. Symptomen hos våra motorer verkar snarlika. Orkeslösa på låga varv när det är varma. Samt svårstartade som varma (din med?). Men går bra då de är kalla. mvh Fredrik Vacker förare ska ha vacker bil ;)Länk |
|
|
Jag tror jag klurade ut länkningen... Länk Vacker förare ska ha vacker bil ;)Länk |
|
|
ja den är svårstartad som varm, tar å prövar det! ska man köpa en ny eller begagnad? såg att priset inte var så roligt... funkar inte det så kan man ju alltid rikta sig in på lmm:en |
|
| prövade att rycka ut vakumslangen till bter:en och det var ingen som hälst skillnad på motorgången, ska det vara så? | |
|
larpan: Har du kommit fram till något? /Fredrik Vacker förare ska ha vacker bil ;)Länk |
|
|
inte än tyvär! är helt pank så jag har inte kunnat pröva några andra prylar än heller. men det är ju lön på tisdag! då ska det meckas! förästen så hade jag i lite etanol i kärran fär ett tag sen. runt 20% körde helt slut på den soppan (bilen dog nästan i kurvorna ) sen tankade jag på med v-power. och tycker fan bilen går bättre nu. men det kan ju va inbillning också då den inte gick som den skulle med etanolen i tanken heller.... men men. mer meck på tisdag. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.