|
|
|
|---|---|
|
Tjo! Min 328 har betett sig lite konstigt de senaste dagarna. Motorn bara dör och så lyser batteri och oljelampan tills man starta den igen, det kan hända i korsar rondeller när bilen är i rullning. Det kan omöjligen vara kärrinstopp, det är ju praktiskt taget omöjligt att få med den bilen.. Någon som har varit med om samma problem eller vet ngt bra svar eller lösning? | |
|
om du har startspärr så är det inte helt omöjligt att det är den som spökar eller så kan det ju vara tändningslåset som är utslitet det är heller inte helt ovanligt, jag hade samma problem med min bil fast det va då inte en bmw, så när ja fick dit ett nytt tändningslås så va problemet borta. mvh.... |
|
|
om du har startspärr så är det inte helt omöjligt att det är den som spökar eller så kan det ju vara tändningslåset som är utslitet det är heller inte helt ovanligt, jag hade samma problem med min bil fast det va då inte en bmw, så när ja fick dit ett nytt tändningslås så va problemet borta. mvh.... |
|
| obs!!! sorry för det dubbla inlägget... | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Har du varit in och kollat ev felkoder? MVH Patrik |
|
nops det är ingen startspärr. "check control" visar också okey.. Det kan inte vara så att det smygit sig in fukt i ngn stans som påverkat tändningen? |
|
TobbeBMW |
Tror mitt tips också blir tändningslåset. Det ger dom effekterna, all ström till bilen bryts. |
|
Tackar för tipsen, ska kolla upp detta |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.