|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har ett stenskott på vindrutestolpen som förre ägaren inte lagat. Vilket gjort att rosten fått lite fäste,stort som en lillfingernagel. Hur tycker ni jag ska åtgärda med lackstift eller slipa ner och använda sprayburk,får ju givetvis slipa även om jag använder stift. Bilen är lackerad i metallic.Det vill ju till även klarlack.Någon som har erfarenhet av detta jobb.Blir väl snyggast om man kan spraya men går det att vaxa bort färgdimman sen. /Whalle | |
|
Hej! Mycket snyggare om du slipar, spraylackar, sedan på med klarlack på burk och självklart skydda så mycket som möjligt runtom färgdimman/lackdamm tar du mycket lätt bort med en magic clay bar. Trodde inte på det först men försvann hur lätt som helst :-) jag köpte min på Pakshak.com ..men dem har slutat skicka nu tyvärr..men vet att jag sett det någon annanstans.. nån som vet? Länk |
|
|
Det här medlet du hänvisar till vad är det för något? Har inte hört talas om det. Finns det något annat likvärdigt.Verkar ju vara bra om det fungerar så som du skriver. /Whalle |
|
|
Godmorgon! Det är en lera..förstsprayar man på ett medel "likt vatten med lite såpa"..sedan så drar man fram och tillbaka med lerklumpen tills ytan känns glatt... ...gå in på www.pakshak.com för att läsa om magic clay bar...du kan ju i och för sig maila till dem..dem är mycket trevliga så kanske han kan skicka en ändå :-).. / martin Länk |
|
|
här är en Länk om rostlagning, kanske kan vara till hjälp? __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Ang. clay bars, denna finns ju: Länk Jag kan dock vara lite skeptiskt till att leran skall kunna ta bort skarven som blir mellan det nysprayade och orginallacken, där kommer du nästan alltid bli tvungen till att använda våtslippapper följt av polering? |
|
|
ett tips för att minska skarven är att maskeringstejpa men inte trycka till tejpen utan låta den vara enàtvå mm i luften mot det område som ska sprutas. Då smyger sig en del lack in under tejpen och man får en mjukare övergång. Om man trycker fast tejpen blir det ju en väldigt markerad kant. __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Tack för svaren. Blir till att testa spray och sedan prova att använda någon form av polering med något medel. Ska försöka få tag i det ni skriver om. /Whalle |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.