|
|
|
|---|---|
|
Vill börja med att tacka detta forum för alla tips och råd. Vad skulle jag ta mig till utan Autopower? Det hela började med Ryanair från Skavsta till Hahn förra måndagen. Väl i Tyskland väntade lokalbuss i en timme sedan taxi sista biten till en lite håla strax norr om Frankfurt. På plats hos handlaren började jag med att provköra bilen och sedan lämnade jag bilen både hos Dekra och BMW. Dekra är typ Tysklands Motormännen, där de gjorde en vanlig begbilstest. På BMW gjorde de en DIS-kontoll och jag fick mätarställningen bekräftad. På plats i Tyskland slog jag även en signal till verkstäderna i serviceboken och dubbelkollade miltal. Allt var OK och jag kom överens med handlaren om affär. Natten spenderade jag hos bekanta i Frankfurt. På morgonen dagen efter mötte jag handlaren och skrev kontrakt och betalade. Därefter hjälpte han mig med att skaffa röda exportskyltar på Zulassungstelle. Bara skyltproceduren tog ca 2 timmar, puh. Klart! Bara sätta sig bakom ratten och sikta norrut. Tog ca 6 timmar upp till Kiel och jag hann med färjan till Göteborg med god marginal. Vilken dröm att köra en sparsamt trafikerad autobahn med en 7:a med V8 och dubbla rutor. Jag ler fortfarande. Idag har jag fixat med registreringsbesiktning. Nu är bilen svensk och allt funkar som det ska. Och ja, bilder kommer förstås!!! Och frågor på 7-serie forumet :) | |
|
Gratulerar till E38 köp.... :-) ___ Bilbloggen: Länk |
|
Scheckheft |
Hej Gratulerar till BMW:s bästa modell ;). Vill du namnge handlaren du köpte bilen av och hur du upplevde firman? Mvh Scheckheft |
|
Grattis! Kul o läsa! Jag har lyckats med likanande köpresa 2x, ska ner dit nu igen. Den nya kärleken: Länk Mvh: Zoltan |
|
|
Scheckheft: Firman heter Sawass och ligger i Diez. Trevliga och hjälpsamma. Pysslar mycket med bättre begagnade leasingbilar. Jag kollade all historik på egen hand och allt stämde till 100%. Trots att det kostar en del att få allt verifierat så känns det bra. Litar inte på bilhandlare... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.