|
|
|
|---|---|
|
Har länge gått och funderat på att köpa en 750 som första bil.. Har nu hittat en som är perfekt enligt mej. Den har dock en defekt som jag inte blir riktigt klok på. Enligt ägaren så lägger sej växellådan i nödprogram såfort man gasar på lite. Har man ägg under gaspedalen så funkar den dock som den ska.. Märkesverkstaden säger att sensor pwg1 och pwg2 krånglar.. kan kosta allt mellan 500-10 000kronor.. Nu undrar jag om det inte kan vara troligt att spjällhuskontakten är trasig? eller kanske bara dåligt batteri? för tillfället måste bilen startas minst en gång i veckan för att inte dra ut batteriet helt och hållet.. Men det sitter NYTT batteri i bilen.. Är ny här på forumet och är väldigt tacksam för svar!! | |
| Länk | |
| Tillägga att märkesverkstaden säger att lådan för övrigt växlar och drar precis som den skall. | |
|
Jag hade samma fel på min 750, nu är det iofs en e32, felet då var att kontakten ovanpå lådan satt i dåligt samt att det var mycket skit där, symptomen låter precis lika. Ringhage |
|
|
Jag har en 95:a, som kanske är till salu. Vill du veta mer, så kan du väl höra av dig. I alla fall, så har du något att jämföra med... //L |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.