AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.256

Vågar jag köpa väghållnings-kit?

Visa användare
148
Swensson
BMW E61 545i M-sport -05
Carbonschwarz
Har köpt mig en 735 -91 som jag monterat 18" Rondell-58 på. Givetvis förstod jag redan innan jag monterade fälgarna att bilen tarvar en sänkning för att se hundraprocentig ut.

Så långt allt väl.

Skall även byta casterstagsbussningarna och ligger nu i faggorna att beställa dessa från Motor Nord och tänkte även passa på att få med ett kit med sänkfjädrar som jag förstått är tillverkade av Lesjöfors.

Tyvärr upptäckte jag igår att kolven i ena stötdämparen bak var lite väl fuktig vilket innebär att ett byte av denna är nära förestående. Sen ska man ju inte byta till nytt på bara en sida.. och det ena med det andra..

Sprang av en händelse på denna annons [url]Länk

Att köpa ett sånt här kit blir ju billigare än att köpa två nya bakstötdämpare + sänkfjädrar - men vågar man sig på ett kit av detta/dessa fabrikat?

Någon här som erfarenheter av detta eller motsvarande kit?

Tilläggas bör att jag inte har något emot lite stötighet, bilen har DrSchrick-kam, K&N-filter och annan mappning samt manuell låda så den är en ju lite av en körmaskin som jag tror skulle göra sig med lite hårdare fjädring.

-C
35
-Cyrus-
735iA -87
Länken funkar inte, gissar på att det är den här du är ute efter Länk

Har ingen erfarenhet avväghållnings/chassikit. Skulle dock vilja veta ifall det är någon annan som har moterat ett från denna tillverkare. Måste också byta bägge dämpare bak + fjädrar.

bi
130
bimmerboy735
750ial -88
735ia -87
524td -86
www.sportfilter.se finns väghållningssatser inkl dämpare å fjädrar för bra pris
Bo
798
Bostedt
735iA -87
735il -91 (Manuell,diffbroms)
Chevrolet Blazer -99
bimmerboy735: det är samma företag som i länken...

köpte sportdämpare fram till min 525a därifrån ,dämparna hette QH och kvalitetsintrycket var väl helt ok och dom har då inte förändrats något på 1200mil iaf...satte på 40mm sänkfjädrar från ENZO i samma veva för det rätta stuket...

Mvh Andreas

bi
130
bimmerboy735
750ial -88
735ia -87
524td -86
Men blir bilen snyggare me väghållningssats? Jag har bara orginal på min 750 jag fundera å skaffa Väghållningskit. Men hur känns bilen i gupp?
Bo
798
Bostedt
735iA -87
735il -91 (Manuell,diffbroms)
Chevrolet Blazer -99
Att bilar blir snyggare med väghållningssats som även sänker är det inga tvivel om ,ser mycket fetare ut med sänkning...och som med dom flesta bmw så är framskärmarna högre vilket ser ut som man kör fullastat bak men med 3-4 cm sänkning fram blir det klockrent stuk tycker jag...
givetvis blir bilen hårdare i fjädringen men det funkar och med bättre väghållning blir det ju roligare också...
Jag har inte monterat nån väghållningsats runtom för det var "det rätta stuket " jag sökte...

Mvh Andreas

Jag är helt klart intresserad av att på min 750 skruva på ett sådant kit som nämns ovan, men känner att man för så lite pengar kanske inte får någonting med så värst hög kvalite. Vet ni något (eller känner någon som vet) om dessa prylar, dela gärna med er av era erfarenheter.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.