|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Jag har lite funderingar på att bygga en e30 med turbo på 325-motorn då.. Jag undrar lite om det finns folk som har gjort det här och undrar lite om vad man ska använda för grejer i motorn..kammar, stakar, kolvar, spridare, bränslepump och dylikt? Och finns det kompsänkningsplattor att köpa eller är det endast lågkomp-kolvar som funkar? Och vad man ska bygga för sorts grenrör för att det ska funka så bra som möjligt..? Ska väl även säga att jag funderar på en dubbelturbo-motor och att effekten ska upp nånstans mellan 500 och 800 hk.. några som har förslag så kom med dom..inga förslag är dumma! Är tacksam för alla svar! Mvh Gabbe Try me.. | |
|
Sök så hittar du hur mkt som helst. Pure PF kan hjälpa dig med alla grejor. Länk Sen är det bara en detalj kvar. Efter turbokonverteringen så blir bilen olaglig att framföra på allmän väg, men det visste du kanske redan. E |
|
|
Okej, då ska jag ta kontakt med dom när bygget väl börjar att byggas.. Jodå, det vet jag om..och det är väl smällar man får ta om man ska ha en värstingbil känns det som.. /gabbe Try me.. |
|
|
Har man inte någon månad på sej att göra en typ bes efter man byggt om något på bilen.. Som med dragkrok.. Så skulle de hända något har man väl presic skruvat dit turbon! |
|
|
hehe..jo, det är juh sant Då är det som sagt precis ditsatt om någon säger något..men som jag har förstått så kan man aldrig få igenom en turbokonverterad bil genom besiktningen eller har jag fel? /gabbe Try me.. |
|
|
Om bilen är årsmodell 75 eller äldre går det. Annars går det ej. Det är fördjävligt, men så är det. Problemet är om man smäller med turbokonvertering och försäkringsbolaget får korn på det så riskerar man rätt mycket, ekonomiskt. Det avhåller mig. E |
|
|
jo, det är helt sjukt..men lagar är juh ändå lagar..och dom är juh till för att brytas..hehe=) Jo, och det är juh smällar man får ta om man är dum nog att smälla..eller har jag fel?kostar juh att ligga på topp och ha en rolig bil... Try me.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.