|
|
|
|---|---|
|
Hej! ska köpa nya fälgar till min 325:a och undrar vilken/vilka ET som passa.. har för mej att det är mellan 40 och 48, stämmer det? | |
|
Länk Där finns det du behöver veta /Magnus Min pärla: Länk |
|
|
I den listan står det ET42 för E36 men jag har ET35 på min cabbe. ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Hej Micke! Jo. det står et 35 för min åxå, men 15 tummarna har et 24 i original. Det kan alltså skilja en del - kollar man i briefet på min E30 står de dimensioner som bilen är godkänd med - allt från 195/60x14 ET35 till 205/55x15 ET24. Tycker nog ändå att listan täcker det mesta - eller du kanske har en bättre länk?! Vi ses kanske i Halmstad??! /Magnus Min pärla: Länk |
|
|
Det beror på vilken bredd du har tänkt dig. Och om det gäller fram eller bak. Generellt: ET35-ET45 Kan ge exempel när jag kommer hem, har 4-5 uppsättningar, men kommer inte ihåg alla nu. |
|
|
Alla orginalfälgar till E36 ligger från ET42 och uppåt (kan hända att någon fälg har ET41). Jag hade en uppsättning 18 tum Masitalyfälgar 7.5 tum breda med ET35 tidigare..då skrapade det i skärmen bak (bilen var ej sänkt). ///Foppa |
|
|
Hade 8,5" breda fälgar med 225or på och et35, var inga som helst problem... Min bil har m-chassi dvs ngt sänkt. Kôpt kärlek är fin kärlek..! My precious Länk |
|
|
Standard/option fälgar till M3 har ET 41 både för 7.5" fram och 8.5" bak. Jag har en uppsättning style 42 och en ensam GT fälg. En uppsättning 7x15" orginal alu, de har ET47. En uppsättning ACS type II R 8.5x18 ET38 fram och 9x18" ET45 bak. 9" och ET45 sticker ut 28mm MER än en 7.5" fälg med ET35. |
|
|
Till min gamla E36 coupé hade jag 225/45-17 tillsammans på en 8" bred fälg med ET35, fungerade mycket bra. Breddade ganska bra utåt jämfört med originalfälgen, såg ut såhär Länk Erik |
|
|
Min åsikt är max et35 på 7-7,5" fälgar och et40 på 8". Ser inte bra ut när hjulen sitter för långt ut dessutom blir bilen spårig och belastningen på länkarmar mm ökar. |
|
|
Mina fälgar är 8" med ET35, ser inte alls konstigt ut. Kolla länken nedan. ///Micke Min cabrio Länk |
|
| det var ju massa svar det, fick ju iaf en större uppfattning. Då bär det väl av till däckfirman sen då=)) | |
| en sista koll, 7,5x18 et 35 passar? med en sänkning på högst 40/30mm. fick ett erbjudande nu som inte var helt fel=) | |
| Jag har 9,5 i bredd på fälgarna i bak och 255 breda däck funkade inte alls så bra =) fick trycka ut skärmkanterna igår he he | |
|
tjena tänkte införskaffa fälgar nu men behöver lite hjälp med ET frågan.. tänkte köpa detta: 18X7.5 ET finns mellan.....+20/+45 vad ska ja ha för uppsättning på min 320 coupé -95 ? tacksam för svar.. |
|
|
om ni har tid så va ska ja ha för dimensioner på däcken? 215/35W eller 225/35W ?? //kim |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.