|
|
|
|---|---|
|
Har en Bmw m3 e36 -93, satte idag på ett par asa prime 19" fälgar, vilka var för stora, de tar inte i något fram men en massa bak. Behöver inte ens åka i kurvor för att det ska skrapa i, tydligen finns det ställen som kan ordna detta genom att göra skärmarna bredare eller liknande bak? Snälla ge mig tips hur jag ska lösa detta! Mvh Johan | |
|
Hej FaluRocco.. Inte för att ja kan hjälpa dig, men skulle bli riktigt glad om du kunde skicka en bild på bilen med fälgarna på, sitter och funderar på om ja ska beställa sånna fälgar till min 328, har dock inte sett dom monterade på någon bil ännu. mvh Johan |
|
|
Det ska jag göra, lägger in dem om 2 timmar. Sjukt snyggt blev det.. Men som sagt det måste funka att ordna skärmkanterna på något sätt? Ringt en firma som ska kolla på den i morgon, eventuellt valsa skärmkanterna. |
|
|
ofta kan det hjälpa att valsa skärmarna... men tyvärr inte alltid... kolla så dina stötdämpare är i bra skick med. annars kommer du få problem när du har folk i bilen bak även om du valsat skärmarna.. pärlan Länk |
|
| Japp, jag ska lämna in den i morgon så dem får göra det. Är så kass på mek osv, så jag låter nån kolla dämparna med =) Tusen tack för tipset! | |
| FaluRocco: Vad har du för bredd och ET på fälgarna? Däckdimension? | |
|
Tjenare hade samma problem på min bil förra veckan.. åkte till en däck firma sen ringde dem en plåtslagare som kom igår och valsade ut mina skärmar Blev kanon bra tar inte i något alls.. (jag kunde inte heller åka förut tog i hela tiden) gick på 550 spänn... Det enda som kan vara lite farligt när du gör det är att om du har någon rost på bakskärmarna så kan lacken spricka lite grann... |
|
|
_skar_ det där var kul att höra, för bilen ska in och de ska valsa skärmkanterna. Hehe rost finns det inte nånstans poå bilen så det är lugnt, och nylackad med klarlack och guld pearl för en månad sen, aldrig vinterkörd =) Så det där ska nog kunna bli bra, kul att höra att det blev så bra för dig, hoppas det blir lika nice för mig! |
|
| hej har du inga bilder på bilen så man får se hur fälgarna ser ut på bilen ? mvh robban | |
Conan999 |
Jag har köpt nya 19 tum Asa Prime till min oxå. Dom fälgarna är riktigt snygga, jag är skitnöjd. På en tre serie kan det nog bli lite knivigt med utrymmet kanske? Går det inte att gå ner i däckbredd? Conan999 |
|
Jag har köpt nya 19 tum Asa Prime till min oxå. Dom fälgarna är riktigt snygga, jag är skitnöjd. På en tre serie kan det nog bli lite knivigt med utrymmet kanske? Går det inte att gå ner i däckbredd? hej har inte du nån bild så man kan få se ?? mvhg robban |
|
|
Det blev faktiskt as bra. Snyggt som fan och de tar inte i någonting. Vill ni se bilen finns här en länk: Länk |
|
| väldigt snyggt ! vilken bredd har du på fälgarna ?? mvh robban | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.