|
|
|
|---|---|
|
Har en X5-03 med BMWs DVD navigator. Bildskärmen kommer inte igång när jag startar bilen.. Den är svart, fladdar till nån bråkdel av en sekund, blir svart igen osv och kan komma igång efter 10-15 minuter om det är varmt ute. Vid minusgrader lägger den av helt. När den väl startar upp och kommer igång är det vanligt att bilens placering i navigatorn är där den plats där jag senast parkerade bilen. Under någon minut körs bilen på skärmen genom "skog och sjö"..för att sedan synkroniseras och placeras in på den väg där jag är. Radio, färddator etc fungerar dock.. Enl. min uppfattning är det antingen en glappkontakt som påverkas av kylan eller så är det nått fel i någon av datorerna som gör att det inte startar upp. Jag har haft bilen två gånger på service hos BMW i Solna, betalat flera tusen och de har uppgraderat progamvaran. De påstår att de inte hittar nått fel, men säger samtidigt att nästa steg är att byta Navräknaren för mer än 20 000 kr. Är de någon som haft eller har motsvarande problem?. Tack på förhand. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.