|
|
|
|---|---|
|
Jag blir så ledsen! Såg en silverfärgad M3 E46 cab utan fälgar, uppallad på plålfälgar på en gata på Östermalm här i Stockholm i morse... Fan vilka svin.... :-( Någon här? | |
|
Såg den också, fast i fredags morse så den har stått där ett tag. Den var utlandsegistrerad också (gul skylt bak = england men ändå vänsterstyrd, kanske Holland??). Trist bemötande som turist... (om ägaren nu var det). /Mikael |
|
|
Åh fasen, det såg jag inte...usch trist ändå! |
|
|
Anmäl det. Det hade jag uppskattat, säkert ni själva. Om bilen kommer från utlandet bör man anmäla det ändå. Då någons bil kanske är stulen el liknande. "Snabbt ska de gå,, annars får de´va" |
|
| Vilken gata? | |
|
Styrmansgatan...var & tittade nyss, fy tusan! Ska ringa Polisen nu... |
|
|
Bra jobbat, Mosse. All heder till dig. "Snabbt ska de gå,, annars får de´va" |
|
|
Ringde polisen... - Ja hej, jag skulle vilja tala om att det står en M3 här på Styrmansgatan som ni borde kolla upp... - Jaha, och varför skulle vi kolla upp den då? (med otrevlig kort ton) - Ja kanske för att den är engelskregistrerad & har fått alla 4 hjulen stulna & står uppallad på stenar...ägaren vill nog gärna veta det.. - Jaha..då vet vi, tack! (lägger på) Så funkar polisen...man blir så trött! |
|
|
Trist men du har gjort ditt mer kan man ej göra eftersom den är utlands regga har man ingen möjlighet att nosa upp ägaren. Inte jag iallafall. Bra jobbat. "Snabbt ska de gå,, annars får de´va" |
|
|
De var mitt uppe i fikat grabbar = vill inte bli störd i vanlig ordning :) //Schnitzer M5 -95: Länk |
|
|
Mycket tråkigt med bilen... Sedan att polisen inte verkar vara intresserad är skrämmande speciellt när vi betalar en jä--la massa skatt, då kan vi åtminstone kräva mera hyfs än vad mosse fick i luren... |
|
|
Klart de inte bryr sig, bilen stog ju stilla, men attans om du ring och berättat att den körde 36km/h, då hade du fått se på blåljus. Känns som polisen gräver sin egen grav! Denna förbannade 0-tolerans på våra vägar driver mig till vansinne. I stället för att köpa gåskor till alla poliser så de kan patrulera våra gator och bura in våldtäktsmän, mördare, misshandlare och rånare så bestraffar man de som snuddar till på gaspedalen på öppna fina landsvägar eller motorvägar i våra dyra fina bilar som har väghållning för långt högre hastigheter och kraftiga bromsar. Att en 20 år bil/BMW inte har samma resurser får man ta, men att stoppa en ny bil som kör 6km/h för fort på landsvägen är ju sjukt. Höj hastigheten till 130 och bygg bättre vägar. Men att köra fort i stan och i områden där det finns barn tycker till och med jag är dumt. Öka straffet så det känns ordentligt om du kör på någon på dessa områden, men lämna landsvägen i fred. Z3MPOWER |
|
|
Jag är bekant med ägaren och stölden skedde tydligen för någon dag sedan (i början av påskhelgen)! Om det är någon som sett något får ni gärna höra av er! T4 -99 |
|
| Bilen var borta kl 18.30 idag när jag åkte förbi... | |
| jag parkerade på andra sidan gatan i onsdags kväll. å då hade den 19" fälgarna på. lämnade vid 22.30 iden å då fanns de fortfarande på bilen. mycket tråkigt då man inte får ha något ifred längre. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.