|
|
|
|---|---|
yttryck |
Hej ! hur gamla får däcken vara för att fortfarande klassas som nya däck.. däck är ju färskvara, ska eventuellt köpa lätt beggade däck och vill veta om 1-2 år gamla däck fortfarande klassas som färska däck.. /igor |
|
Vad jag vet kan däck vara 2 och i gynsamma fall även 3 år gamla och ändå vara färska. Men det hänger på hur de lagrats! I dit fall har de antagligen använts, och då gäller väl den gamla vanliga reglen att man bör byta ett däck som är 5-6 år gammalt. Så, köp du! BMW CS #6212 |
|
yttryck |
Ok tack för svaret, är nyfiken och se vilken beteckning däcken har då däcken tydligen kommer direkt från en helt ny bil. ägaren plockade av dessa däck omgående efter att ha kört hem bilen till förmån för 19":are. |
| Hade en farhåga(?) av att få gamla däck när jag beställde från Däckonline härom veckan. Men när jag fick dem va de tillverkade vecka 10! Alltså mindre än 3 veckor gamla! Trodde knappt det fanns så färska däck ute i handeln... | |
Stekaren |
Dem är färska så längde de har samma mjukhet och egenskaper när de tillverkades, dvs allt från kanske något år upp till 20 år eller mer beroende på hur de har lagrats. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.