|
|
|
|---|---|
|
Hej alla galda ! Jag har haft massor av problem med mitt clås. Jag har precis bytt kabelstammen i bagageluckan. De kablarna var verkligen slut, de låg emot varandra och såg väldigt "farliga" ut. Frid o fröjd då? Nej.... Låsproblemet kvarstår men av en annan grad. Bilen gick att låsa men inte låsa upp på förarsidan. Jag fick gå runt till passagerar sidan för att låsa upp. Men helt plötsligt går inte det heller, bara passagerarsidan låses upp om man vrider om nyckeln där, baggageluckan kan man öppna med nyckel. Jag kan inte få upp förardörren inte ens inifrån genom att dra upp knappen.... Bilen vill inte heller starta, vet inte om det är någon startspärr eller liknande. Jag gissar att det är något mekaniskt i låset? Jag tycker ju att man borde kunna öppna förardörren med nyckeln tom utan bateri? Frågan är då : Är låskistan trasig? centrallåsenhet finns det någon sådan? Hur får jag upp dörren? felsökningstips? Desperat hjälp!!! | |
|
Kan ju tillägga att jag inte har någon kodad nyckel eller fjärrstyrt centrallås. Bakdörrarna går inte heller att öppna inifrån med hjälp av lås knappen. Innerbelysningen glappar fortfarande precis som om bilen "tror" att dörren är öppen... |
|
|
Ingen som har något att bidra i frågan ?? Jag vill kunna köra..... Ta sig kommunalt till jobbet var verkligen ingen höjdare :( |
|
|
När jag hade problem med mitt centrallås och innerbelysningen glappade så var det stiftet i dörren som känner av om dörren är öppen eller stängd som det var glapp i, stiftet har en tendens att slitas ner på E36 särskilt om de har ett "par" år på nacken. Live your dream, fuck the mainstreem. |
|
| Är det "stiftet" lätt att byta? Vad kostar det? Har du kanske nåt art.nr på det? | |
|
Hej alla Kan det vara ngt liknande problem som uppstått på min 325 E46 -02 tro?? Ngn sliten kabel eller plast-stift?? Instrumentpanelen/displayen signalerar för att bakluckan är öppen fast den är stängd. Har fjärrstyrt c-lås och larm. Låser (larmar) jag bilen så är bakluckan låst, så den står ju iallafall icke olåst... tack o lov.. Men likväl lyser det i displayen (när bilen e igång), inget annat som felar dock... Ngn som råkat ut för detta?? |
|
|
Sök reda på min tråd, please.. Där står det utförligt om ett annorlunda fel ang c-lås, INNUTI c-lås motorn. Orkar inte skriva samma sak igen, står lite om det några rader ner i forumet också, ngn nisse som har c-lås problem. |
|
| På min 328: fungerade inte låset på passagerar sidan i ca 2 månader. Men, plötslig idag så började den fungera igen? Så, ge bilen några månader så att den kan återhämta sig :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.