AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
8.425

Fixa kantstötta fälgar?

lk
8
lkpg_danne
325i Limo -91 E36
Tänkte kolla om det finns någon i östergötland som har tid/lust att hjälpa mig med att fixa till mina kantstötta fälgar.. de är grovt kantstötta på alla sidor pga att han som hade bilen innan var allmänt kass på att köra bil eller något liknande...

Så skulle gärna vara tacksam om nån kunde stiga fram o säga att " jag kan fixa dina fälgar, laga upp dom, blästara om dom o lacka om dom för ett bra pris"

Är seriös nu, behöver fixa mina fälgar det ser för dåligt ut.. betalar om det finns nån som kan ta på sig detta!

/danne - linghem/linköping
jo
87
jorgenp
M3 -02
328i Touring -95
Till min M3'a kostade mina 18" fälgar ~1300:-/styck att renovera.

Innan var de väldigt slitna (kantstötta med riktigt djupa repor och liknande). Förre ägaren behärskade inte riktigt fickparkering.

Efter renovering är de i nyskick och i exakt samma lacknyans. Ser ut som helt nya fälgar. Jag tyckte det definitivt var värt det.

Jag skickade fälgarna med budfirma ner till Helsingborg.
Visa användare
1.400
grodan kermit
540iam -02
M Sportfahrwerk II
Ikpg: De bästa fälgrenoverarna jag har hört talas om är ett företag som heter Intera, se----->Länk

Visserligen så tar de bra betalt (jag har varit lite skeptisk till deras priser kan jag ärligt säga) men efter att ha sett en riktigt skadad fälg i 19 tum, blivit reparerad som den vore helt ny, så måste jag säga att de är skickliga.

Lämnade in mina 17 tums M-Fälgar (M66) till en blästrare/lackerare som heter Blästring Stockholm. Priset var 1500 sek inkl. moms och mer skulle jag nog inte betala.......:( Själva reparationerna av fälgarna var helt ok men lackeringen var bedrövlig. Stora rinnmärken efter klarlacken, små färgansammlingar på lite olika ställen, M-märkena limmade upp och ner på 2 av fälgarna. Åkte tillbaks och sa att jag inte var nöjd, han skulle fixa dem. När jag efter c:a 2 veckor åkte och hämtade dem såg de ut precis som förr förutom att han fösökt polera bort rinningarna av klarlack vilket hade resulterat i att fälgarna var matta på vissa ställen (inget klarlack kvar) samt att M-märkena nu var skadade, plus att det kommit ngn form av gul lack i pulverform på sidan av en fälg.

Jag tog fälgarna och åkte, ingen idée att fortsätta. Om man betalar 1500 sek kanske man inte kan förvänta sig mer, ngt som han lite försynt upplyste om. Nästa gång om jag vill ha ngt 100% så kommer jag vända mig till Intera.

Lycka till med dina fälgar:)

Vh/ Kermit.
Mr
236
Mr.C
530iA M-Paket 02
Grodan K: Bra surt att få tillbaka fälgarna i det skicket! Är också sugen att fixa till min fälgar. Vill fixa till lite kantstöttningar samt skaffa en lite ljusare kulör, typ M66. Har nu M5 org 18" på. Kanon för övrigt, men bilen hade sett bättre ut med lite ljusare fälgar då den är svart!
Får ringa runt till de lokala fälggubbarna och se vad det tar.

/Chris
Visa användare
1.400
grodan kermit
540iam -02
M Sportfahrwerk II
Chris: Ja, det var inte så roligt. Det lönar sig nog att kolla runt på fler ställen innan man lämnar in sina dyrgripar:)

Lycka till med dina fälgar, M66 färgen på M5 original 18, skulle nog passa fint:) Min bil är saphirsvart metallic och M66 fälgarnas färg tycker jag passar mycket bra.

Vh/ Kermit.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.