|
|
|
|---|---|
bengtmat |
HEj! Fick höra att 330i har 6-växlad låda som standard från 01 stämmer det? mvh/Bengt |
|
Kom väl i samband med faceliften tror jag. Du har ju en 01:a så du borde ju veta:) |
|
|
Nej. Tror den gäller från 03. |
|
|
Stämmer inte. Faceliften kom väl 2002 (kanske 2003 för coupen?), och jag tror att det var då den blev 6-växlad... / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
|
Det kom samtidigt som facelift för coupen, våren 2003 om jag inte missminner mig. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Facelift kom hösten 2001. Min 320 -02 utagen i februari var faceliftad /Fredrik Swärd |
|
|
Alltså, när facelift för coupe kom, våren 2003, så kom den 6 växlade lådan för sedan och coupe. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
bengtmat |
Min 330i är en sen 00 och räknades som 01 åtminstone förut. Den har femväxlad låda. Därav okunskapen om när den 6-växlade kom. /Bengtmat |
|
Om du med "sen 00" menar tillverkad efter 1/9-00, så är din bil en 01:a... / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
|
...och på tal om den 6-växlade lådan...så kom den väl bara till 330 (och isf våren 2003)...? / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
|
Jag har en 6 växlad låda i min 330 tillverkad juni 03. så det stämmer att den kom våren 03 samtidigt som faceliften till cupe och cab . Stämmer precis som wendtan säger (igen) ;-) |
|
| Wendtan har rätt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.