|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
wendtan: Hur klarar sig Zaino produkterna ? Jag läser tester och letar goda produkter som jag kan behandla E60'n med. Hur är hållbarheten ? Vet inte om jag gillar "clay-baren", man brukar ju kunna ta bort asfalt fläckar med stark avfettning eller polish... Jag står i valet och kvalet mellan: Sonax Proff: 1. Proff Vax polish 2. Proff vax (numera Top coat sealer) eller som du gjorde: 1. Proff Vax polish 2. Zaino som du körde... Vad håller bäst och vad är lättast att jobba med? BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
|
Hållbarheten på zaino är inte riktigt som jag hoppats på. Den är kanske lite bättre än ett "vanligt" vax. Min rekommendation till dig måste bli sonax pro cleaner och lahegas brightguard 37a+b. Det kommer ge dig ett fullgott skydd i vinter och en bra bit in i nästa år. Sonax pro vax polish är en ok produkt(dock plockar den inte några tvättrepor som cleanern gör), sonax pro vax däremot är något som jag tycker har direkt usel hållbarhet. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
porta |
Jag rekommenderar inte Brigtguard till en nyare bil, köp då heller Lahega 34 topseal. Mkt enklare att hantera och ger samma skydd. |
|
Tack wendtan och porta! Vad köper jag Lahega (gärna online) och till bra priser? BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
porta |
Sim, om du är intresserad av Topseal så kan jag fixa till rätt pris, skicka PM. |
|
Porta: Vad har du emot brightguard på en nyare bil? Fungerar fint på min 06:a iaf. Sim: Här köper du lahegas produkter online: Länk Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
porta |
wendtan: Föredrar Topseal på nyare bilar just pga 37A är finpolerande. Du verkar gilla Brightguard, då skulle du ha testat originalet. |
|
Hejsan. Kör nu Lahega Nr17 Fin, Nr23Waxpolish,Nr 34 Topseal. resultatet ligger i toppklas på denna kombination. Efterjusterar man ytan med "Bodygloss" så har man showklass på lacken. Mvh Skalman |
|
|
Brightguard har en tendens att lämna en tunn fet film efter sig, fenomet är känt även hos LAHEGA, dessutom förhållandevis tungjobbat. Jag använder Brightguard endast på bruksfordon. Jag har nu kört Topseal på ett antal solid svarta lacker med ett myyyycket bra resultat och djup. Topseal skall härda minst 2 timmar, jag låter dock behandligen vila över natten innan slutpoleringen. Rekomenderas varmt!!! Mvh Skalman |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.