AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.158

ac problem

satte på min ac-rem igår. den var bortplockad när jag köpte bilen. eter montering så uppstår det rasslande ljud från acpumpen. men endast då jag INTE har snölingan intryckt på klimatanläggningen. när den är intryckt är allt tyst å fint, dock verkar det som att den inte kyler. satte kliman på 16 grader å då ökar fläkthastigheten men blåser endast in ljummen luft. kan det vara så att min ac är helt slut eller behver den smörjas på något sätt. har varit utan ac rem i ca 1 år.

tacksam för hjälp
Kompressorn är sönder. Har du inte haft igång AC under så lång tid så har packningar osv troligtvis gått sönder oxå.
hmm.. räcker det med att byta kompressor? måste man fylla på nya gas?
Självklart så måste du fylla på ny gas.
Fr
327
FredrikN
Volvo V60 D4 AWD R-Design -14
Porsche 996 C4 X51 -00
Men vad är det för fel när det rasslar när man sätter på AC:n? Rasslar till för mig med. Men den kyler på bra ändå..
har tagit av ac-remmen igen. så slipper man det irriterande rasslet. får se hur jag gör, köpa nytt eller inte..
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Jag har ett litet rasslande på min e39:a när AC:n är på, förmodligen lagret, den går lite trögt runt också, om man drar den för hand när motorn är avstängd.

BMW CS #5206
Sigge84
tänkte fråga en sak jag med.
när min diplay slocknar så kommer det grymt varmluft framifrån rutan. och iskallt från dom andra utblåsen..
vad kan det vara? nåns om vet?
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Sigge84, du har sannorlikt en dålig lödning på kretskortet i din klimapanel.

Ett mkt vanligt fel på e36 med digitala kliman. Finns en del skrivet om detta på forumet sök på klima på 3-serieforumet.

Om du känner dig osäker på att löda kan jag hjälpa dig.

Racerbilen: Länk
Sigge84: Hade också problem med en slocknande klima, dock så slutade fläkten fungera då. men jag plockade isär den å lödde om en kondensator. funkar perket! inte slocknat 1 gång efter det. var ca 3 veckor sedan nu.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.