|
|
|
|---|---|
|
Tja! hur mycket går det att justera ratten i längsled på en e46:a sedan 98-00? Funderar på att byta bil til sommaren och eftersom jag är 1,98 så vill man ju gärna få med sig ratten lite när man skjuter bak stolen. Har en e36:a nu och den går det bara att justera ratten i höjdled. Hur är körställningen i övrigt för "långa" pesoner i dessa bilar? | |
| Jag är 1,95 och upplever e46 som lite för liten för mig, vill ner och bak mer, skjutmonen på ratten upplever jag dock inte som ett problem. I min e39:a har jag en helt perfekt körställning, faktiskt den bästa jag upplevt i någon bil. | |
|
Jag som är 1,93 sitter dåligt i E46:or som saknar sportstolar, ett litet tips när du letar bil. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Är 1,94 och sitter helt ok i E46 med sportstolar. Är det något att anmärka på så är det att det utfällbara lårstödet i både E46 och E39 är aningen för lågt om man har långa ben. En annan sak att tänka på är elstolar...jag upplever att dom elektriskt inställbara stolarna har något sämre inställningsmöjligheter när det gäller lutningen av sittdynan. ___ //Ulf |
|
|
Jag tror också att elstolarna har mindre justeringsmån jämfört med de manuella stolarna. Jag känner att jag kan sitta lägre i de manuella stolarna samt att, som Programmer säger, lutningen inte går att justera fullt lika mycket på elstolarna. I övrigt sitter jag kalas men skulle gärna ha ratten lite närmare mig själv. Jag är 182 cm lång. /Anton |
|
|
okej! Då är man lite klokare angående den frågan. Det blir väl snart dags att börja kika runt lite på lämpliga objekt. Tack för dom snabba svaren!! |
|
|
Anton: precis som du säger, det känns som man skulle vilja få ner stolen en liten bit till och detta är mer markant i min E39 jämfört med min E46. Senast jag hade manuella sportstolar var i min E36 och då upplevde jag det att det gick att vinkla stolen nästan hur som helst samt att man kunde få bakdelen på stolen riktigt långt ner. ___ //Ulf |
|
|
Lånar tråden lite... Jag är 172 cm och tycker att jag inte riktigt får fram stolen ordentligt i E46 med manuella sportstolar. Jag får höja stolen något och då tycker jag att jag sitter för högt. Nån som har samma problem? "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
|
| Personligen tycker jag att man sitter bättre i E46 coupén än i E46 sedan-modellen. Är 182 cm och kommer mycket längre ner i coupén och ser dessutom mätarhuset bättre "igenom" ratten då. Vill absolut inte säga att jag sitter dåligt i sedanen men coupén är lite bättre. Detta gäller med sportstolar i båda fallen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.