AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
7.948

Bromsplans Bil AB

Jag funderar på att köpa en BMW hos Bromsplans Bil i Örebro (www.bromsplansbil.se). Jag undrar om det är någon här som har koll på stället. Rekommenderas eller ej?

Jag köpte min första bil där och året var 1998. Bilen var en svensksåld Bmw 316i E36 -92:a. Tydligen är firman enligt Vägverket numera den näst största bilimportören i hela Sverige vilket bör säga ett o annat om firman. Hade de fuskat så hade den nog inte funnits kvar så många år, även om de antagligen inte sålde lika mycket bilar på den tiden då jag köpte min bil där.

///
Senaste inlägget i BilBloggen: Länk
"min första Bmw" skulle det stå, jag hade en "icke-Bmw-bil" före 316...

///
Senaste inlägget i BilBloggen: Länk
Visa användare
13
Sperens
318ti -95
Min personliga erfarenhet av Bromsplans Bil är denna, var VÄLDIGT försiktig! Köpte min första bil där, en Opel Calibra V6 -96. Bilen var tyskimport med mig som första ägare i Sverige, blåögd som man var köpte man den utan att göra någon större efterforskning. Det som dök upp efter ett tag var skruvade mätare, trasig AC, olje läckage, värmepaketet havererade, CD-spelaren slutade fungera. När man försökte ställa dom mot väggen så var dom oerhört jobbiga att ha och göra med och slingrade sig så gott det gick. Tyvärr drev jag inte fallet vidare så jag får skylla mig mycket själv som köpte den från början och sedan inte stog på mig. Men förhoppningsvis så kanske du slipper göra om mitt misstag.

Dom är för övrigt svartlistade av Råd & Rön.
Länk
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
De finns inte längre kvar på R&R:s svarta lista eller har jag missat något?
Några fler som har erfarenheter av den firman?

___
Bilen: Länk
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Jag har ringt och snackat med företaget i fråga om bilen som jag hade hittat på på annons.

Samtalet löd (inte ordagrannt men nästan):

Finns det någon form av dokumentation på bilen?
- Det får du läsa om i annonstexten, finns servicebok så står det i texten. Jag har precis bytt in bilen och vet inget om den.

Regnr syns inte på bilden, vad har bilen för regnr?
- Jag sitter och äter och kan inte gå kika efter. Du får kolla på bilderna på vår hemsida.

Det är så att jag bor i Göteborg och skulle vilja se lite fler bilder på bilen innan jag bestämmer om jag ska köra upp till Örebro och titta på bilen, kan du fixa det tror du?
- Det finns bilder på vår hemsida.

Jo men de bilderna duger inte, antigen är bilden ur focus eller så står bilen för långt bort.
- Det finns 8 bilder på vår sida det får räcka! Jag har inte en massa tid att lägga på dig nu, du får....

Då är jag nog inte så intresserad, tack och hej!

___
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Nämen, vilken intresserad och hjälpsam säljare. Honom skulle jag absolut vilja köpa bil av!

Vilken typ av människor handlar bil av en sådan typ av handlare? Det skulle jag bra gärna vilja veta. Inte särskilt förvånad dock, om man ser till bilarna i lager och hemsidan så får jag riktig obehagliga känslor längs ryggraden.

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Jo visst, han var mycket engagerad i sitt säljsnack, men helt ärligt så var det inte helt oväntat. Men men, det är bara att söka vidare.

___
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Nja inte skulle jag köpa nån bil där.

///MVH Hasso
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.