|
|
|
|---|---|
Ulf_Elm |
Har en 518-90 och det verkar som jag behöver byta batteri i instrumentpanelen i o m att hastighetsmätaren hoppar upp och ner likaså temperaturmätaren för vatten. Innan jag börjar så undrar jag om någon vet vad för slags batteri det är så man kan köpa det i förväg.... |
|
Det sitter två batterier bakom mätarhuset. Storleken på dessa är ungefär som två st LR6. Gå in till närmaste BMW resrvdels gubbe dra ditt chassi-nr så fixar han det åt dig. Kommer tyvärr inte ihåg vad dessa kostar men det är nog inte så blodigt.. |
|
Ulf_Elm |
BMW-handlaren där jag bor är blodig..... Så det vore kul och veta om det funkar med t ex LR6 så kan man köpa ett par uppladdningsbara sådana i någon annan affär och löda dit. Eller som någon föreslog att sätta dit en batterihållare för dem...... |
| Är du säker på att du har batterier? Jag hade kondensatorer i min som hade lagt av. Tänkte bara att eftersom din BMW är nyare än min så borde nog du också ha kondensatorer. Kanske nån som vet säkert hur det är? | |
|
till 99% så sitter det kondensatorer som håller minnet i din bil! Jag har gjort bytet och ett litet mektips kika in här så får du reda på hur du går tillväga. Länk Sen är jag inte 100 på att detta är lösningen för dig när jag läser din beskrivning, men kanske värt att prova då ett nytt instrumentkort kostar multum... Surfa in på Länk |
|
Ulf_Elm |
Jag tackar för tipsen som jag skall kolla upp. Hur kan man välja en annan bil än BMW med ett forum som detta...... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.