AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
767

Ombygge inför besiktning...

Ka
10
Kardinal
320 turbo -88
Funderar över hur jag skall göra men min 320 -88 som är turbo konverterad och skall besiktigas snarast. Är inte så bra på att meka men har vänner som kan hjälpa till bara man förklarar. Bygget är riktigt seriöst och jag har inga av orginal sakerna kvar. Nån som har några enkla tips hur man kan göra ? Tackar på förhand!
je
727
jevlar
MB E55 AMG -05
327 biturbo-86
låna eller köp en originalmotor och montera tillfälligt är nog säkrast och enklast

/Per
håller med jevlar! byta till standardmaskin är ju det enklaste!

MVH
Johan K
Visa användare
167
ras-kalas
318[Turbo] -89

DKW 80 2,6
beror på hur mkt motorn är ombyggd, sitter de annat sprut osv på den då är de lättast att byta motor annars räcker de om du köper ett orginalgrenrör/främmrerör eller bygger en rörböj mellan ngrenrör å downpipe och sedan monterar dit Lmm på rätt ställe sätter dit org spridare och tryckregulator
kanske dumt att inte org.delarna kvar;)

lycka till

Länk
to
708
toby 2001
Bmw Z4 3,0 2003
Jag har en orginal Bmw 320i 1988 motor liggande som du kan få köpa till ett bra pris.. Hör av dej vid intresse. Motorn är komplett med allt inkl. kablage/box samt växellådan

///Tobbe
Visa användare
86
RONNY BOY
M3-02
320-88 turbo
eller så känner man en som jobbar på besiktningen=)
Ka
10
Kardinal
320 turbo -88
Hehe ronny boy inget du vill dela me dej ? Mail: sebastian_bergqvist@hotmail.com. Är inte intresserad av att byta motor, undar mer om någon vet nån enklare om byggnad man kan göra, har ju sett ett 10 tal turbo konverterade bilar å jag kan fan inte tro att dom bygger om dom inför besikningen.
Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
Många som åker turbokonverterat besiktar inte ens sina bilar. Har ju inte lika stor betydelse då. Den är ju lika olaglig att framföra oavsätt om den är besiktad eller inte! Försäkringen gäller inte vid olycka osv...
BM
1.842
BMW_MAN
F11, 535xD -14
E39, 525i -01
SBP personal kommer nog att släppa igenom allt färre "olagliga kompisar" i och med allt ståhej i tidningarna om avsked och åtal av SBP personal.

Som LexCom säger, du kan ju strunta i att överhuvudtaget besiktiga.

Visa användare
86
RONNY BOY
M3-02
320-88 turbo
kardinal du har mail...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.