|
|
|
|---|---|
|
Vid en ev. flygande kontroll eller alkotest så undrar jag ifall nån som vet hur mycket information polisen ser/får reda på dattan ifall de slår in reg. numret. Det hände mig nämligen att jag blev stoppad pga. obetald skatt, de mötte mig framifrån, vände, körde efter, stoppade mig pga. obetald skatt, men ej för INDRAGET körkort. Det fick de reda på först då jag ej hade nån att visa upp, så de var tvungna att ringa centralen förmodar jag och dikterade mitt pers. nr. Därefter blev det livat kan jag lova,blev avskyltad o lämnad på en åker...(: Nån som vet?? | |
| Klockrent! | |
Paap Reeder |
... sensmoral: är kortet draget bör allt annat var iordning om man skall ut och röra sig. Polisen ser på datan att ägarens kort är draget men vet ju inte om det är ägaren som kör. Genom att be dig visa upp KK som även är en leghandling "får dom grepp på läget" s a s. Du hade en jäkla tur att du inte hade nått kort att visa upp ty om du haft två st exvis ett tidigare anmält förkommet ... -> två mån med fri mat och logi på statens bekostnad. MVH /// Paap R |
|
Paap Reeder: ´Stämmer det med 2mån i finkan för "två" Körkort? Det har funnits i tankarna nämligen...men man kan ochså chansa att dem inte kollar upp en via datorn .-) Mpower |
|
|
En gång när jag var ute i Malmö såg jag en Volvo 440 där nycklarna satt i förardörren, det var en hel nyckelknippa som hängde där, med husnycklar och allt. Jag tänkte att om någon nu snor bilen med nyckel så kommer de även få med sig hus/hem nycklar till ägaren, då är det bara att kolla upp adressen och göra inbrott. Tar upp mobilen och ringer polisen, de tar mina uppgifter och ber mig lägga på. Jag blir uppringd 1 minut senare, berättar för polisen om situation och lämnar reg.nr på volvon. Då får jag höra att volvon är hemmahörande i Svedala (ligger 2 mil söder om Malmö), sedan säger polisen "vänta ett tag så ska jag se om ägaren har någon släkt i närheten av köpenhamnsvägen (den gata bilen stod på)", sedan så hör man att det knappas på datorn och ja det finns en släkting som bor en bit bort. Polisen ber mig ta nycklarna och låsa upp bilen och lägga nyckelknippan under förarsätet. 10 minuter senare ser jag från fönstret en ung tjej som kommer och tar sina nycklar och låser bilen och går iväg igen. Med andra ord så har polisen bra koll på vad man sysslar med.... ___ Bilbloggen: Länk |
|
|
Storebror ser dig!! ;-) /// Senaste inlägget i BilBloggen: Länk |
|
| Polisen skulle "Nästan" inte se eller höra någonting utan oss snälla medmänniskor som mer än gärna matar dem med information om allt möjligt, speciellt fortkörning. Tyvärr tycker jag illa om sådant skvaller, vi medmänniskor borde ingripa vid misshandel osv istället för att bara stå och glo på! | |
|
Frifart: amen till det! Håller helt klart med om det du säger. Likaså när de har laserkontroller på 110 vägar. Kan förstå att dom har det på 30,50 och 70 vägar men hallå? Två filiga 110 vägar, lägg ner. HAr dom inge bättre för sig? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.