|
|
|
|---|---|
|
Hej Hur plockar jag bort färddatorn i min bmw e36? Den är trasig, ska ersättas med en ny. Mvh Richard | |
|
Är rätt så enkelt! i facket under så finns ett hål i taket. stoppa in fingret å tryck ut färddatorn! Funkade för mig Mvh Jon |
|
| En fråga på samma tema... Går det att stoppa i den stora färddatorn i en e36:a med bara yttertempmätare? (Alltså utan att pula allt för mycket...) | |
| Allså ifall att den stora passar i hålet där den lilla har suttit är det så du menar? | |
| Dels det, och dels om man måste göra en massa egna kabeldragningar o dyl. | |
|
det finns nån kille på forumet som har gjort detta på en e36! MvH Bmw 4-ever |
|
| Okej, tack för snabba svar. | |
|
Micke_gbg: Alla "datorer" är väl egentligen bara den största 18-knappars som är dator men iaf, är lika stora och passar i hålet. Har du haft den enheten med klocka + yttertemp är chansen i stort sett obefintlig att du har kablarna dragna för de större färddatorerna. Det går dock att få igång genom att dra kablar, tex genom att följa detta: Länk Finns dessutom många trådar om detta tex: Länk /Fredrik |
|
| Tack tack. Verkar ju inte vara så hejdlöst svårt. Förvisso är jag ju elektroingenjör, men ändå. Det verkar ju mest vara tidskrävande. Får se om man hittar den tiden nånstans då... ;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.