|
|
|
|---|---|
|
Tja, min bil börjar kännas orolig, sitter inte riktigt på backen som den gjorde förut, den är ju sänkt så det har varit bra väghållning på den men nu känns den inte lika stabil. När jag skulle byta till vinterdäck var sommar däcken bak helt slut och vinterdäcken som är på nu har också slitits mycket på. Hjullagret på ena sidan är dålig och ska byta på onsdag men jag misstänker att det kan vara något annat bakom problemet. Visade bilen till killen som ska fixa bilen och han sa att jag behövde göra en fyrhjulsinställning på bilen, går det att ställa in bakhjulen på min bil ??? Andra symtomer på bilen är att ratten inte står rakt och känns orolig över gupp och ojämnheter. Någon ska har några teorier på vad det kan vara måste fixa det innan besikningen och innan nya däck sätts på. Kan det stämma att det bara är att ställa in hjulen och är det möjlgt att göra det på min bil även bak ??? Det är viktigt att se farlig ut när man har 4:an under huven ;) | |
TobbeBMW |
Jepp. kan göra fyrhjulsinställning, går att justera lite bak också. Att raten inte står rakt tyder på att nått är fel i din framvagn, inställning eller bussningar leder som är glappa/slut. Hade samma på min vinterbil, o där vart hela framvagnen slut i allt vad bussningar heter. SBP vart inte glada :-) Läman in den för att kolla över den, kostar en del annars. Onödigt däckslitage m.m. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.