AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
429

Feedback om sänkning

Visa användare
1.458
FD-Ormen
X1 18d SDrive-15
CX-5 2.2d-13
Har gjort något för mig väldigt ovanligt: Höjt upp bilen igen till originalhöjd! (2 nya o 2 nästan nya fjädrar), 520:n.

Brukar sänka mina "snikmodeller", det är en enkel o billig åtgärd att erhålla en styvare, roligare chassi -men det tär på komforten.

Givetvis är det bättre att köpa fetare kräng + styvare bussningar.

Men pga. att bilen hamnar hos svärmor på landet, ville jag inte att hon tappar plomb från tänderna, så jag tog bort sänksatsen och återställde den till original.

Det var skönt att få tillbaka komforten, MEN, den är inte lika stabil i kurvor med högre fart längre. Lite bättre dock, pga. nya bakvagnsbussningar o relativt nya dämpare.

Ville bara dela med mig lite, det är gött att sväva igen.

Den nya kärleken: Länk

Mvh:

Zoltan
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-26
BMW M760Li xDrive-18
FD-Ormen
Måste säga att de är en väldigt fin 520i du har!
Blir glad av att se så välskötta, fina orginal-vagnar =)

BMW CS #5139
Visa användare
1.458
FD-Ormen
X1 18d SDrive-15
CX-5 2.2d-13
Tack JL. Din 7:a är också mycket snygg! Den vackraste karossen av bmw hittils tycker jag. Jag ska försöka leta upp en E39T nästa månad, hittar jag ingen bra, försöker jag övverraska damen med en 735 (V8) eller 728. Det är drömmen, men med 2 småbarn i bagaget är kombi mer praktiskt...

Min E30 är faktiskt finare i lacken än E34:n, den har dock ännu ej sett solen i SE. Står fortfarande avställd... måste flytta först innan jag kan ha den påställd.. men den får lite vård då o då istället...

Den nya kärleken: Länk

Mvh:

Zoltan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.