AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
773

Betala för bmw 320 -02?

Blivit erbjuden att köpa av min bror hans bmw 320 -02 som har gått c:a 6000 mil, och skulle vilja veta vad den är värd.
Han importerade den för 2 år sen.
Bilen är sparsamt utrustad. 16" sommar på alu, v-däck på plåt.
Ej xenon eller mok värm.
Sitter en bandare i bilen.
Vad ska jag betala för den?

Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Kolla bilpriser.se

BMW CS #6212
al
499
alaska1
118dA-13
Kan möjligen vara värd 130 men det är MAX! Mer realistigt är runt 115 och om den är riktigt snikigt utrustad ca 95!

Vill du behålla vänskapen med brodern rekommenderar jag att du fixar en biltidning med prislista i som du låter ligga framme! Med lite flyt så ser han själv värdet och så ....
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Har den multiratt, digitalklima, regnsensor....skinn?

Icke, den har typ noll känns det som.
Jag vet att han köte den för cirka 1,5-2 år sen för 180.
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Jag skulle ha hoppat över den bilen då den troligtvis kommer bli enormt svårsåld den dagen du ska sälja den...
Varför inte köpa bilen och låta den stå på din bror,sen när du säljer den blir den en ägare mindre på pappret.Där sparar du 10 000 som du förlorar idag om du köper den.Man kan sälja allt svår såld eller lätt såld du kommer att sälja den när det är dax fast till det rätta priset.jag skulle hellre köpa av min bror och betala lite extra,eftersom du vet vem som körde den och hur han tog hand om den
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

10.000 för varje extra ägare??
Anders.s det var bara ett ex. men det är olika för alla.Jag skulle hellre köpa en bil som har gått mycket och haft bara 2 ägare än en bil som har gått lite och haft 8 riktiga ägare.Jag skrev inte att det är 10 000 för varje ägare ,jag skrev att i detta fal som har diskuterats här priset mellan 115 000-130 000:- gör inget om han gör som jag skrev i mitt förra inlägg.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Tolkade som att han i detta fallet skulle spara 10´, vilket låter mycket i mina öron. Säger inte att du har fel men jag har svårt att se det.
Har svårt att förstå det där hur som helst. Många bilar säljs idag mellan släkt, vänner, från företag till privatperson osv.
Att det står 5 ägare på papperet kan vara allt från 2 brukare upp till 10 typ. Köper man en bil frågar man ju om historiken hur som helst. En gammal bil kan ju (i det fall folk gör som du föreslog) ha används av fler än vad som syns på papperet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.