|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag har bytt tillbaka till den fjäder som satt tidigare. Har inte kollat upp det mer, tid är en lyxvara just nu. Men jag fick som sagt förslaget att lyfta bilen fram, för att se om det verkligen är något bak som gör det, vilket ska provas så småning om. Ett annat var att kolla däcktrycket, vore ju för enkelt samt jag tror att det ska vara bra runt om. Är din mycke sne RJ563?? |
|
|
Jag tycker den är mycket sne, men kanske är för petig :P Ska kolla däckstrycket för att vara säker. Tror inte att det kan vara boven, men man kan alltid hoppas. |
|
|
Hejsan, tränger mig in i tråden eftersom jag har samma problem på min 840 och har haft det sedan jag köpte den för 4år sedan. Har sportpaket men inte edc. Bilen är ca 2-3cm lägre vänsterbak. Fjädrarna hela, stötdämparna bra och BJ har gått igenom hela hjulupphängningen. Båda fjädrarna är märkta med ett rosa penselsträck (betyder väl hårdheten??) Men misstänker att höger är utbytt från sport till std. Någon som har några förslag?? Grävmaskin är en manlig leksak |
|
|
Har ju kört min ett tag nu, o den har nu blivit rak kort o gott. Kan det ha med trycket i dämparen att göra. Har man fjädrar som är ok samt rätt däcktryck så ska det väl inte kunna vara så mycke annat? Jag provade ju även två nya standardfjädrar och fick samma snea bak. Finns då bara dämparen som kan vara den felande faktorn tycker jag. Skulle ju kunna prova mina fjädrar om du vill Christer, inte rätt höjd, men nivån skulle ju iaf bli samma. En fingervisning iaf om det är olika fjädrar. |
|
|
Jag har inte orkar lägga ner speciellt mycket ork på detta problemet än, har haft tanke att lossa fjädrarna och mäta om de är lika höga. fast det är liksom inte lika enkelt som på en 3-serie. har förmig att man måste plocka ner stötdämparen+länkarm m.m. Har inte märkt att väghållningen är sämre eller nåt. Men tack för erbjudandet! Mvh Christer Grävmaskin är en manlig leksak |
|
|
Är det inte samma upphängning som på E32? Isf är det väldigt enkelt, största knepet på E32 tycker jag är baksätet. Har du inte EDC ska d väl vara än enklare. Men jag har ju aldrig ens suttit i en 8-serie, bara avundsjukt tittat på dom. O som du skrev så märkte inte jag heller nå på väghållningen. Manlig leksak; grävmaskin, nja, jag såg idag en sjukt stor amfibie-"bil" utanfö på vår gata. Militärfordon, DEN var jäkligt hårig. |
|
|
det är en underbar bil, nästan lika tung som 750,men känns smidigare på nått sätt. Dock är längder över 185 inte att rekomendera. jag har lite trång i ben utrymmet. Har texten om grävmaskin, för jag köpte mig en gammal 21 tons larvgrävare för nåt år sedan å har och gräver med lite, och där kan man prata om maffiga maskiner att köra. Att lyfta en sten på 1,5ton märks inte i den. Det är häfftigt! Grävmaskin är en manlig leksak |
|
| "Gräver med lite", ja, då är det nog en leksak. Jag ler när jag läser det du skrev. Själv hade jag en grävskopa, styrd med spakar den med, fast med armstyrka. Sandlådan. Vart väl max 1,5kg med den. Å en tusendel så häftig. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.