AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.223

Sreetrace i Skåne?

Undrar om det är någon som vet om det brukar vara streetrace i Skåne? Brukade köra till oljehamnen i Malmö på lördagar för några år sen, men har hört att det är slut med dessa race där.
Är det verkligen ingen som har koll på detta?
Jag är inte snut om ni tror det :)
Man får kanske inte diskutera detta på sidan, därför inga svar??
Har hört något om Helsingborg, men det är kanske lagliga race på bana?
Kolla läget på Länk Skånes Racers Ideella Förenings hemsida och då ser du att onsdag 3 maj är det dags för upptakt på årets säsong på Lappögatan!!

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Ok, tack för infon. Har försökt söka inlägg men har väl sökt på fel ord.
M&M: "nothing personal just business" dvs det kommer naturligt efter allt jag skriver som ett visdomsord på vägen s.a.s.

Vi ses på Meca Dragway!!

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Helsingborgarna kör en hel del "riktig" streetracing, alltså på vanlig väg utan tillstånd. Jag har flera gånger blivit omkörd på natten, bl.a. på Österleden och på Ängelholmsleden E4 ut mot Väla.

Jag kör en hel del natt i jobbet; färdtjänst-/sjukresebuss (taxifordon). Sist jag blev omblåst var det när jag körde en bår ut från stan (från lasarettet). Det var inte uppskattat av personen på båren kan tilläggas (han trodde vi skulle bli påkörda då bilarna närmade sig snabbt och den i högerfilen gjorde ett sent filbyte).
Gasar-Magnus: Aha, nu är jag med, det är din signatur. Ja, ska försöka ta oss ner den 3 maj.
Traum: Jag tycker det kan kännas lite väl att racea på vägarna, ibland är väl ok. Är mer sugen att titta när bilar racear på en strip, det var så det var i Malmö för några år sen. Tror tom att det var en korvgubbe där på lördagskvällarna :)
Onsdagskvällarna på MECA-raceway är under sommaren en given samlingspunkt för street-entusiaster.

MVH,
E38B12
Vorsprung Durch Überlegenheit
Visa användare
268
simon e30
320i e46 -99
På fredagar i Helsingborg brukar det köras en del lite varstans. De brukar träffas på OK/Q8 på Stattena vid McDonalds/Ford Norrra infarten till HBG.
Hej

I Malmö är det laglig racing på onsdags kvällarna. Börjar 19,00. Lagom att köra dit mellan 19,00-20,00. Ligger på gatan efter där det brukade vara olaglig racing i oljehamnen. Niklas
Tack för tipsen!

Var på MECA-raceway i onsdags men det var tyvärr så dåligt väder så de körde inte. Skulle egentligen stuckit dit nu i helgen när de hade tävlingar men hade inte tid. Får ta och sticka dit en onsdag när det är bra väder.
Okej. Hojta till om du ska ner där någon onsdag nu i närheten.

Niklas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.