AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.275

Problem med sidoruta på E36 cab

la
19
larpal02
320i cab -94
316i Compact -00
Sidorutan skall falla ner någon centimeter när man öppnar dörren. På min E36 cab fungerar det inte på förarsidan, innerbelysningen tänds inte heller från den sidan. Någon som har ett tips innan jag börjar skruva?
Visa användare
105
BorgaN79
325ic -93
kan du fälla ner rutan ?
Ca
557
Carl 123
330 cab -01
116 -06
Hej!

Det sitter en microbrytare inne i låset som jag tror har pajjat. Vad jag förstår ett ganska vanligt fel, hade det på både min e36 coupé och cab. Har för mig att det kostade 800 SEK att få det bytt men är inte säker. Det var rätt många år sedan så priset kanske gått upp.

Osäker på om det är något som är lätt att göra själv.

Carl
la
19
larpal02
320i cab -94
316i Compact -00
Ja, rutan fungerar i övrigt, den sänks också när jag cabbar ner. När jag kör upp rutan händer det att den kärvar lite mitt på men med lite trixande går den upp helt. Tack för tipset om microbrytaren det låter logiskt, styr den innerbelysningen också?
ha
734
haack
X3 30d -18

japp det gör den...testa genom att fälla låskläppen med fingret..smörj på me 5-56 å jucka lite med den..då borde den börja funka tillfälligt..min funkade dock bara när ja gjorde det manuellt med fingret inte när ja öppnade å stängde dörren alltså..men byt den så funkar de sen!

lycka till!

Visa användare
105
BorgaN79
325ic -93
du säger att din ruta kärvar lite. ETT TIPS! smörj upp listen och glidarkanalen så inte glidarclipsen går sönder.
la
19
larpal02
320i cab -94
316i Compact -00
Jag återkommer när jag demonterat och kollat microbrytaren. Listen smöjer jag i helgen så får vi se
la
19
larpal02
320i cab -94
316i Compact -00
Jodå det var microbrytaren, när jag kortsluter i kontaktstycket fungerar automatiken som den skall. Det är väl bara att beställa delar och njuta en dag i garaget. Tyvärr räckte det inte att smörja listen jag tror att inställningen för sidorutan behöver ses över, det blir nog samtidigt när allt ändå är nerplockat.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.