AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.069

dvd till baksätet

hallå galningar!

Jag tänkte stoppa in 2 skärmar och en dvd spelare i baksätet på min 540ia -01. Det finns så otroligt många att välja mellan. Har ngn nåt bra förslag?

Skulle föredra två lösa skärmar och separat spelare, kanske det går att placera den vid armstödet eller ngt.

billigt och bra vore fint ;-)

Sen undrar jag hur man kopplar audio från spelaren för att om så önskas kunna köra den via bilstereon. Har en MK3...

förslag? finns kanske redan ngn länk på forat? har inte hittat ngn riktigt bra.

pu
528
pulare
520 D F11 2014
Kolla här så ser du var du ska koppla in dvd´n samt ljudet till orginalstereon. OBS det blir bara monoljud.
Kjell&company har en Denver DVD spelare för 12 Volt för 799:-.

Länk

/Pulare
tackar Pulare, bra tips. Kommer nog inte att köra via stereon med tanke på mono samt arbete. Skall kolla upp kjell&kompani

/Fredrik
Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
Vi har 2 st NextBase bak i bilen. De funkar rätt bra men idag hade jag valt:
Länk

"BMW six appeal"
Farkost:Länk
pu
528
pulare
520 D F11 2014
Det är inget merarbete och koppla in ljudet, stiften till det sitter i samma kontaktstycke som video stiften. Den vita kontakten på videmodulen.

/Pulare
bood:

Snygg lösning! Lite dyrare, men samtidigt ser det ju mer "farbik" ut om man så får säga. Jag tvekar lite dock med tanke på att original nackströden är dels snyggare och dels i skinn. Dessa pärlor är väl i vinyl eller linande kan jag tro. Vi får se, de finns ju på OnOFF så det är väl bara att åka och kolla. Sen är det ju frågan... 2 dvd eller en dvd med 2 skärmar. Har just nu ett barn = 2 dvd går bra (en vuxen, en barn) men får man en unge till så lär det väl sluta med att alla filmer får köpas i dublett för att överhuvud taget orka köra en meter.

pulare:

oki, får se hur jag gör. Jag är ingen fena på finelektronik, trivs bättre med tre-fas :-)=. Jag vill ha det så integrerat och rent som möjligt. Och hade tänkt att sno ström från 12v uttaget bak (kanske inifrån snarare än med kontakt) och föröska dölja alla kablar bäst det går. Har även till viss del tänkt om så tillvida att om jag drar ljudet via stereon så får jag väl sitta och lyssna på Pingu, Anki och byggare Bob mil efter mil.... Kan finnas en poäng i att låta de där bak köra med hörlursuttag.

Tack för tipsen, jag får säkerligen anledning att återkomma.

/Fredrik
Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
Hörlurar är nog ett måste. Det är ganska skönt att kunna lyssna på egen musik/radio under tiden. Dessutom är det rätt kul när de sitter helt tysta och sen plötsligt börjar gapskratta.

Du behöver inte 2 likadana filmer. Den ena spelaren använder du som "master" och den andra bara som skärm som får sin signal från den första spelaren. Dvs du kan visa samma film på båda spelarna. Det är viktigt att kolla att spelarna klarar det. Det är inte alla som gör.

Vill de se olika filmer går det också bra.

"BMW six appeal"
Farkost:Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.