|
|
|
|---|---|
|
Vad är det som gäller när växellådan är märk med Filled for life time. Mig veterligen så finns det inte någon olja som håller i evighet. Oljan kanske håller inom ramen för service perioden 3år/8000mil. Så tolkar jag filled for life time. Bör jag byta olja i växellådan inom 8000 mil eller? | |
|
Det här har nog varit uppe förr. Det finns flera tillverkare som påstår att man aldrig ska byta oljan utan att den ska hålla livet ut för bilen. Jag hade som du struntat i den rekommendationen och bytt ändå.... |
|
|
Jag brukar ta varje Insp 2 som norm för at byta vxll och bakaxelolja. Gärna syntet. Mvh Asken |
|
| Jag bad BMW byta väexellåds olja på min M5'a när den var på inspektion 2 för 1,5veckor sedan, men inget var debiterat på kvittot har jag märkt. bakväxelolja hör väl till service programmet? Kan ju hända de glömt att debitera. Eller så helt enkelt är det onödigt? Han som tog emot bilen frågade om det var nån speciell orsak varför jag vill byta växellådsoljan, jag sade nä, men det kan ju vara bra + att den är väldigt seg när det är kallt ute innan den blir varm. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.