|
|
|
|---|---|
|
hej jag har klabb med kupefläckten den går bara på fullt jag har sätt inlägg om det någonstans här men hittade inte det igen... kan någon vara snäll och hjälpa mig.. mvh Joppe Säkert massa stavfel menmen :) | |
|
Och bilen är en...? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| bmw 325 -87 | |
| ingen som vet vad som kan vara fel? | |
| absolut ingen som har varit med om detta förr? | |
|
Har det problemet på bilen just nu, men har inte haft tid och lust att fortsätta felsöka. Mest troligt är att det är fläktmotståndet. Antingen sitter det under fläktmotorn som du kommer åt via en lucka i motorrummet. Eller så sitter det bakom instrumentbrädan. Till höger om gaspedalen men en bit upp. Följ kablaget som går från vredet så hittar du det. En ficklampa underlättar sökandet. Finns nya fläktmotstånd hos bmw för några hundringar men de går tydligen att laga själv också. Mitt fläktmotstånd är helt men fläkten går ändå bara på fyrans läge, men det får bli att felsöka i sommar när man har mer tid. |
|
| låter bra.. m får ta och kolla det någondag.. du har ingen sprängskis du kan skicka så man fattar lite mer? | |
| Jepp det är antagligen fläktmotståndet som krånglar. Var precis så på min, tog ur motståndet rengjorde det och sätte tillbaka det så funka det fint :) | |
| fixade det åkte till skroten och köpte ett nytt vred för 50 kr nu funkar fläckten fint igen | |
|
Jag har fått problem med min 320 kupefläkt då den bara funkar på fyran/max. Och när man vrider om så att man får luften på sig och inte mot framrutan så kommer det bara kall luft! är allt detta fläktmotståndet?? Tack på förhand!! |
|
|
Fläktproblemet är troligen motståndet, men kalluften något annat. Om du menar mittenutblåsen så sitter det väl ett blandningshjul (blått/rött) mellan utblåsen där du kan justera mellan uppvärmd luft och kall friskluft? Står det på blått spelar det ingen roll hur mycket värme du har, du får bara in kall luft ändå. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.