|
|
|
|---|---|
|
Märkte att nivån var låg i servooljebehållaren samt att servon låter och klagar en aning. "Fyll på vid behov" står det i bruksanvinsningen. Kan jag knalla in på Statoil eller någon annan mack och köpa vilken servoolja som helst och hälla i. Är det dåligt att blanda olika fabrikat? Ska jag kanske besöka en BMWhandlare och köpa av honom? /J | |
|
BMW använder olika sorts servoolja beroende på utförande. Sorten står bl.a inpräglad på toppen av servobehållaren. Slå INTE i godtycklig olja, det finns risk att du får läckor i systemet vilket kan bli en dyr historia att laga! Jag har konstaterat att BMW håller helt OK priser på sina servooljor, så det finns ingen anledning att chansa och inte köpa från BMW. Mvh. /Kjell |
|
|
Ok. Då kan det alltså vara värt att vänta till vardag då för att få rätt olja. Tack! / J |
|
|
Röd markering på locket= ATF, Grön = CHF11S CHF11S sitter på sv. sålda bilar samt bilar i "kall klimats utförande"(tillval) MEN den gröna markeringen är en klister lapp och KAN lossna vid motor tvätt och då står det ATF... Lukta på oljan; CHF11S luktar INTE ATF olja och är INTE röd till färgen Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Också finns det de som har CHF7.1 som inte får blandas med CHF11S... /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- BMWSC #338 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.