AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.474

Vad rasade när jag börnade?

gu
11
gunning
320i -89
Jag har sökt men inte funnit ngt vettigt svar! Har fått en BMW 316 å va ute och börnade med den idag! Sen plötsligt efter att jag börnat lite så hände ngt konstigt. Jag stog på bromsen och börnade sen började de rycka om höger däck som spann så klart! Sen plötsligt va det ngt som lät! Nästan smällde till på samma sida. Jag körde iväg och hör ett skrapande missljud som ökar i takt med hastighet. Jag kommer hem lyfter ypp bilen och snurrar på högerbakdäck då verkar det vara ngt som tar imot skrapar i liksom. Jag vet inte vad det kan vara slår i på samma ställe varje varv man snurrar på hjulet. Låter från diff klumpen. Vad ska jag byta nu? Om man byter drivknutar och drivaxel så borde de väl sluta? Vad ska jag göra?

Mvh Marcus
NE
111
NEED4SPEED4U
318is-90
325i Touring-89
Troligtvis ett bakaxel ras..Bytta bakaxelklump och se glad ut :)

gu
11
gunning
320i -89
Okej. Slutar det om jag byter drivaxel och knutar? Har aldrig meckat bakaxel. Är det svårt att plocka bort den? Kan jag köra nu?
tu
267
turboputte
320i- 84 turbo
318i- 89
troligtvis är det den stora klumpen i mitten i bak , massa drev inuti den , min gick också sönder och fick symptom som din har. Byt den så är det nog fixat. Kan ju iaf öppna luckan i bak på den o kolla hur det ser ut. Tänk på att de e olja i den.
bm
27
bmw_87
318i -02
innan du gör något förhastat så kolla bromsbackarna,, dom låg löst i min och det låter precis som du beskriver det!

Mvh adam
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.