|
|
|
|---|---|
|
Jag hade en 318 i -88 tidgare plockade bort katalysatorn och satte enbart ett rör samt öppet filter kunde pressa den närmare 200 km/H du får betydligt luftigare motor tips sakffa en kass kat och använd fästena så du kan skifta tillbax när det är dax att besiktia !!!! Mvh/ Daniel | |
emilo |
Om bilen är äldre än -88 kan du ha kvar kissen och ta bort innanmätet, ta typ ett spett eller nåt till hjälp. Så slipper man mecka på en vid besiktningstider. Rätta mig om jag har fel. |
|
Ja det går men om man säljer bilen sen kanske det är en fördel eller ? speciellt om det är personer som vill ha orginal !!! Mvh/ Daniel |
|
|
Vad tror ni det skulle göra om jag satte dit 2,5 tumms avgassystem på min och en rensad katt, ett öppet filter och ett chip som sägs ge 13hp? Skulle det ge någon märkbar skillnad? Tror ni man kan få ur 140hp ur den då? 113hp org. Prislappen skulle väl hamna på ca 5000:-. Synd att jag inte satte i vassare kam när jag ändå bytte... |
|
Flaco_se |
till Gunneriusson: Det lär ju hända nåt iallafall. Kompisen rensade katten, monterade 2,5 tums sdimons fårn kissemissen å bakåt å monterade trattfilter. Den gick klart bättre. Bättre respons å fan så mycket goare ljud. Men så va det ju en ford sierra också. Men det e klart att du kommer att märka skillnad. Speed is everything |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.