|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Japp, jag kan maila er detaljerna sen när jag har ett exakt pris. Så kan ni bara via mail lägga en ev. beställning. Lägger även ut priset här för framtida intressenter. Återkommer... Mvh Jimmy |
|
|
Jag är nyfiken på att ordna till en bra avskärmning själv i kombination med öppet filter. Funderar på om en "dubbelväggad" aluminiumskärmning med någon slags isolering mellan väggarna, vore vettigt. Frågan är bara vilket luftfilter som är bäst i ett öppet arrangemang. Kollade sökfunktionen, men fann inte något svar på det där. Någon som kan tipsa om bra filter och var de kan köpas? |
|
|
Hur har det gått? Nyfiken på slutpengen. :-) ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Jag kommer nu slänga ditt Jamex filter i min vilket ska ge mycket gott ljud och till att börja med ska jag göra en egen avskärming avv rostfri plåt och ev isolering. Eftersom jag har varit plåtslagare så borde jag nog klara av sånt utan problem. En tanke bara...om man sätter isolering för att värmen inte ska komma in blir det väl inte så att det goda ljudet försvinner med eller? Vi får se när det blir färdigt..funkar det inte så får man köpa en avskärmning! MvH Bmw 4-ever |
|
|
Tjena! Nån som vet vart man kan köpa en färdig avskärmning till ett öppet filter till en 325i E30 -89?? |
|
|
Fortfarande inga uppgifter? ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Beklagar grabbar, men Henrik har ej fått besked från sina tre leverantörer som han använder, de verkade knappt själv veta enl. Henrik. Men jag ska på honom igen! Återkommer så fort jag fått ett deffinitivt pris. Mvh Jimmy |
|
|
Jimmyboy! Har du hört nåt ännu, väntar förtvivlat. BMW CS #5206 |
|
|
Christer mfl.: Beklagar, men jag har ej fått 100% pris än. Det beror på att Henrik ej lagt tid på försäljningen under ca två/tre veckorna, då de förtvivlat försökt få igång en annan kompis grymma projektbil inför Emmaboda. Men de lyckades tyvärr ej bli klara i tid. Ska ringa honom ik. tänkte jag och se om han har priserna. Återkommer / Jimmy |
|
|
Då så har jag lyckats få tag i priser på dessa KN-kitt. E36 328, 57-1001: 3050kr E46 323, 328, 330, E63-1113: 4950kr. Henrik va väldigt besviken på dessa priserna och gnällde på sina lev. Men de sa att dessa kitt är så pass ovanliga att de ej kommit ner i pris. Henrik frågade då vad exakt man betalade för och de skulle kolla upp om detta verkligen stämde. Då Henrik fick samma pris av den största ÅF:n i Sverige för KN så ska det inte gå att få tag på dessa kitt billigare i Sverige enl. killen där. Mvh Jimmy Men Henrik ska jaga vidare och jag återkommer med pris när jag vet mer. |
|
|
Billigast i Sverige? Här Länk kostar KN57-1001 till E36 328 2985:- Humm, dem har höjt med 300 spänn sedan jag kollade sist. ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
jag skulle aldrig i livet ge mer än 1500 för ett sånt kit.......när man kan köpa lösa filter för 300-700 :- så i princip tar dom 2500-4000 för en avskärmning, lite plast/slang/rörbit........eller?----- bara vad jag tycker.........kanske motiverat om man har en showbil där allt måste va perfekt......... |
|
|
Funderar o göra detta till min också.. undrar ba om man behöver byta ut det gamla systemet eller om man måste skära o grejer? Riktigt snyggt.. Zalle |
|
|
Det är bara att ta bort originalburken och skruva dit detta i stället. Ingen åverkan, allt går att återställa. ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.