AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
609

Äkta glädje!

Juhas 530i
När jag för 10 år sedan bodde i Taiwan had jag inte råd med sådana här åk, åkte en 50 cc scooter istället Länk

Mvh Juha
Länge leve det kapitalistiska Taiwan! Hehe, om Maos gäng skulle bestämma skulle de där killarna åka åsna:)
Juhas 530i
Bayerischemotor! Precis! Äntligen någon som fattat att Taiwan inte är ett U-land som enbart produserar plåtleksaker. Vet inte hur det ser ut därborta idag, men tio år sedan när man som fattig student åkte dit insåg jag att moderna samhällen även fanns utanför Norden/Usa.

Har nu varit gift med en fastlandkinesiska i snart 5 år och jag kan säga att det var verkligen tur för kineserna att Mao försvann för idag ser du likadana åk (som i videon) i fastlandet. Det kryllade av lyxåk i Guangzhou (Huvudstaden i Canton provinsen) när jag var där 3 månader sedan. Schyssta skyscrapers och vida boulevarder.

Sen kan man ju säga att kommunistpartiet kontrollerar yttrandefriheten men å andra sidan så tog det 37 år (1949-1986) för Taiwan för att bli kvitt undantagstillståndet och så småningom bli en riktig demokrati, SydKorea var en diktatur fram till 1981. Singapore och Malaysia är ju fortfarande diktaturer.

Ja...nog med politiken...summa summarum kan man säga att öst-asien är kanske det mest dynamiska stället på planeten just nu oavsett land, dom har massa fräcka bilar och annat lull- lull vi inte ens vet existerar för att inte tala om deras kvinnor... Nu menar jag inte thai-horor utan riktiga bitches med pengar på konton...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.