|
|
|
|---|---|
|
Har sökt trådar på detta men inte hittat något riktigt svar! Hur kan man koppla bort avgasspjället? Har en 328i -96 ... Visst får man ett "Högre" motor ljud då? även om man inte gasar på, visst min låter rätt mycket när man gasar mycket! men inte annars... Tacksam för svar! | |
|
tror inte det gör så mycke .......tror det e till för att få tystare tomgång märks nog ingen skillnad när man kör chris76 Länk |
|
|
Antingen tar du bort och pluggar vakumslangen som är kopplad till spjället, eller tar du en mejsel och bänder bort armen som styr spjället. Ja du får ett dovare och skönare avgasljud även under 3000rpm. |
|
|
Okej, Men var exact sitter denna vakumslang? Om man tar bort slangen så är alltså spjället alltid öppet? |
|
| Titta på ljuddämparen så ser du slangen. Ja, inget vakum= öppet spjäll. | |
|
i bagegerummet under mattan sitter det en liten manick. Från den går en gummivacumslangner i ett håll och går ut under bilen någonstans vid kofångaren. Sen går den ner till avgasröret eller nån sorts grej som styr spjället. Vad du en gör så plugga inte igen slangen. MvH Bmw 4-ever |
|
|
peter78w: Okej, men om jag inte ska plugga den vad ska jag göra då? Bara dra ur den? |
|
| Antingen tar du bort och pluggar vakumslangen som är kopplad till spjället, eller tar du en mejsel och bänder bort armen som styr spjället. | |
| finns de avgasspjälle på e46 328i eller | |
|
tar tillbaka mitt första svar........motorn hörs faktiskt lite mer! gå upp med handen ovanför slutrören o dra ur slangen---klart. |
|
|
vet någon om e46 328 har en spjäll i så fall vart |
|
|
Har en 325i coupe -93 med nån form av sportavgas, nån som vet om det sitter nåt spjäll då eller?? har inte lyckats hitta nån slang iaf... the one and only.. BMW |
|
|
Strebers: nej du har inget spjäll... Bmw3: du ska ha spjäll om inte någon tidigare ägare plockat bort det.. länk till hur spjället ser ut, går inte att missa: Länk så här ser vaccumklockan ut som styr spjället: Länk det peter78w pratar om ser ut så här: Länk lycka till :-) |
|
|
Ok så bra då... :D Är de nån här som vet om det sitter nå sånt spjäll på en 540i -97??? farsans låter ju fan som en moppe.... the one and only.. BMW |
|
|
Strebers: gå ut å titta! går inte å missa! pärlan Länk |
|
|
haha nej men de satt inget spjäll där... synd nog.. hehe.. men men... drog ur lite inredning från ljuddämparen istället.... the one and only.. BMW |
|
|
Var ute o kollade i mina rör precis. Inget avgasspjäll i nån av dom iaf.. helt tomt in till slutdämparen. // M.v.h. Daniel |
|
|
tror att det bara fanns på e36 senare modeler med dubbla rör. som tex 328 har! MvH Bmw 4-ever |
|
| har kollat ock ser ingen spjäll på min e46 en annan fråga hur kan man ta dra ur lite inredning från ljuddämparen så man kqn få litte mer ljud | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.