|
|
|
|---|---|
|
Hej BMW älskare! Jag är sugen på att köpa en BMW M5 E 39 års. modell 00 ca Vad är det man skall tänka på i första hand när det gäller dessa bilar? Och vad är de största problemen? | |
|
Jag ska lämna det vissa saker osagt:) Men kolla det vanliga vid bilköp + -Koppling -Elektriskakomponenter -Underredet. Tung bil, slits fort. Och köp inte en bil som t-ex står inför inspektion 2 och bromsbyte, detta slutar lätt på en god bit över 20000kr. |
|
|
Välkommen till forumet. Lite läsning: Länk /Udo Dirkelsniff Länk |
|
|
M, Bra val, lycka till! Finns gott om "burkar" ute til salu = billiga= kan bli dyra! Föreslår att Du tittar på www.mobile.de, generellt är bilarna, om Du kollar upp dom, i bättre skick i Tyskland. Gör Din hemläxa och Du blir nöjd. I Tyskland kan Du hitta några som gått tidigare som tj-bilar = äldre ägare, servade, mindre hårt körda. Lycka till! L |
|
|
Om det är en 2000 så är Europlus ej aktuellt. Få mil, helst såld nu samt servad sen såld igen från samma BMW handlare är ett plus. Hellre få ägare än få mil. Men det kan vara värt att tänka på att det kanske är roligare att lägga mner lite extra så du köper en riktigt fn M5, den sparar du in på istället för att kontinuerligt bränna pengar på att fixa en "halvfräsch" M5. |
|
|
Varför skulle inte Europlus vara aktuellt på en 00a? // Mvh Andreas Min 540i6 Länk |
|
|
Det är väldigt viktigt med historiken, viktigt på alla bilar, men extra viktigt på en sån här bil, jag skulle inte våga köpa en m5:a med ofullständig historik. Ring upp tidigare ägare, fråga ifall dom kommer ihåg hur långt bilen gått när dom sålde bilen, problem dom haft med bilen m m. Det absolut bästa är ifall du kan hitta en bil med alla besiktiningspapper och servicekvitton kvar. Och som sagt, köp inget billigt vrak med tvivelaktig historia, köp den absolut finaste bilen du har råd med ist, det tjänar du på i längden. Mvh Crille |
|
|
Tack för svaren! En M5:a som gått 16700 mil vad blir det för service på den sen? Och går de att reg bes, med drag. |
|
|
Vad det är för service som väntar vet jag inte, men jag vet att dom går att reg bes med drag, har det på min. Mvh Crille |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.