|
|
|
|---|---|
|
Sitter o glor på ett par Panasonic LR1 1,v volt hemma men de känns inte rätt.vad ska man ha? | |
| Hej.Dom ska vara på 1,2 volt. | |
|
de skulle vara 1,5v på dom ja har hemma,men när ja mätte dom i insrumenthuset fick jag ca 2,9v? |
|
|
Kan vara lite beroende på voltmeterns noggrannhet mm. Om du mäter båda cellerna och om de är helt nyladdade så kan de ligga runt 1,30-1,45V/st, dvs 2,60-2,90V för de båda seriekopplade. Nominellt är de på 1,2V/st och storleken är AA 14x49mm vilket är samma som vanliga alkaline LR6. FP |
|
|
så mina batterier ser inte ut o va dåliga då med mina mät resultat?! |
|
|
Det beror på ålder osv, de kan ju vara bytta tidigare osv. Spänningen talar bara om att de är laddade just nu, kapaciteten går inte att mäta på enkelt sätt. FP |
|
|
Hmm ja tror inte mina är samma storlek som LR6 iaf,ska löda bort dom o se ikväll! |
|
|
i min satt de 3v lithium batterier?!?! |
|
|
Kolla gärna runt lite i tidigare trådar ang, SI-batterier osv. Jag tror inte man använt litiumbatterier i instrumenten, skulle man sätta i sådana och skicka laddning på dessa kan man räkna med en explosion och nytt instrument (i bästa fall). Kolla noga vad för slags celler det sitter, läs av ev. beteckningar och återkom gärna med bilder. FP |
|
|
De funka ju iaf med dessa batterier som satt i!ska fixa bilder på de gamla batterierna i morgon,men ja sätter i likadana 3v som de satt för de funka ju tydligen!Vet i tusan annars. |
|
|
Länk hitta detta nu! |
|
|
På denna länken är det 2st 1,2V NiCd med AA-storlek, jag har bara sett och bytt denna typ. Inte omöjligt att det kan förekomma annat, kolla bara noga så det blir rätt typ. FP |
|
|
satte dit exakt likadana som satt,får se om de funkar nu! |
|
|
Hur gick detta? Jag har 3V Lithium battrier i min M3 e30, varvräknaren är död och jag mättte upp batterierna till 2.93V. |
|
|
Batterierna är olika på årsmodell och bilmodell. På min e-30 touring -89 satt det 1,2 volt AA storlek På min e-30 325 im -89 satt det 3 volt Lithium Ser vägen bred ut? Då kör du för sakta! GotlandRacingClub Länk |
|
| ok?? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.