|
|
|
|---|---|
| Min bakrutetorkare har svårt att orka runt och så läste jag här på forumet att det är vanligt att det kommer in smuts. Hur ska jag nu rengöra detta lättast? Jag tog bort övre kåpan först men kan inte ta bort själva torkararmen. Var är det som smutsen brukar hamna? Hur ska jag rengöra? Länk Länk | |
|
Nu vet jag inte om det är lika på E39 och E34 men när jag hade liknande problem på E34:an så gjorde jag som du, bort med muttern och sedan dra av torkararmen från axeln. Iom detta så föll axel in genom rutan och den var ingen skön syn. Rost och någon "smörja" hade där inte varit på många år. Efter lite fett så glider gummit bra ;-) Det är roligare med sex......hjul alltså ;-) |
|
|
när du fått bort torkararmen så sitter det en liten låsring på axeln som du skall pilla bort sen kan du få loss axeln inåt, de kan gå lite trögt men ta en polygrip eller liknande och vrid fram o tillbaka på medbringaren på insidan så kommer den så småningom, sen e det bara att göra rent o fetta in så funkar det igen hej o hå bengan |
|
| Problemet har varit att jag inte fått av torkararmen. Jag har iofs inte vågat ta i riktigt ordentligt då jag inte var säker på att man bara ska dra av den från axeln men så är alltså fallet? Bara att ut och försöka igen då. Tackar för hjälpen! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.