|
|
|
|---|---|
| Köpte min bil utan stereo och har nu kopplat in en! Har dock ett litet problem. Jag hittar ingen antennkabel! Antar att där är inbyggd antenn men är där ingen vanlig antennkabel då eller? Lite halstörigt att inte ha radio i bilen! | |
|
Antennen ska vara inbyggd i bakrutan och du ska ha en signalförstärkare till antennen i vänster C-stolpe (osäker på E36 men på E34 sitter den i vä C-stolpe). Hoppas att det är till någon hjälp. ___ Bilbloggen: Länk |
|
|
Lånar tråden lite. Jag har antennkabel fram dragen till min radio. Får dock inte in någon radiokanal. Vet inte om det är radion som strular på min bil. Eller om det är något annat? Vanligt fel att antennkablen lossnar någonstanns på vägen eller lägger av? |
|
|
ChristofferThell: Det är ganska vanligt att man missar att koppla in matningen till antennförstärkaren. Oftast är det den en vit kabel som ska kopplas till stereons remote-uttag. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| OKej men jag har ju inte en någon antennkabel! | |
| Erik W, tackar, det förklarar varför inte jag får in någon radiokanal! Ska koppla in den vita kablen nästa gång jag sitter i bilen! :-) | |
|
Antennkabeln har säkert trillat ner nånstans bakom stereon. Brukar vara en svart eller grå kabel, c:a 5mm dia och med den speciella pluggen i änden, inget att ta fel på. FP |
|
|
ErikW: finns det antennförstärkare i alla bilar? Jag har taskig mottagning i min E36 compact, jag får in alla stationer i stan, men ja behöver inte åka långt för att tappa nästan all mottagning. Kan det va en miss med förstärkarne i min bil också? (Jag har tidigare misstänkt att nån har pajat antennslingan vid montering av solfilm i bakrutan, bakresidorutorna, om nu antennen sitter där?) /Jonas |
|
|
Mottagningen i de "inbyggda" antennerna är inte världens bästa, FM-sändarna ligger sällan inne i stan utan i de höga TV-masterna utanför. Vid missad strömförsörjning brukar det inte bli någon mottagning alls att tala om. FP |
|
| Jag testade att koppla in vitkabel till + idag. Men inte fick jag någon motaggning för det. Någon som vet var man kan hitta ett kopplingschemma för kablarna. Eller har någon anning om vad för fel jag kan ha gjort? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.