|
|
|
|---|---|
|
Visste inte att den här skapelsen fanns ! Länk Tydligen tillverkai 22 ex ! | |
| enligt fias reglemente så var bmw tvungna att tillverka en gatversion av m3 gtr för att kunna tävla med banversionen..motorn ska enligt uppgift vara från m5 men är nertrimmad till 350hk | |
| vacker var den inte iaf.. speciellt inte bakifrån.. | |
|
Nja...mig veterligen är det ingen nertrimmad M5-motor i bilen utan en ca 4-liters torrsumps V8 på ungefär 400hk...Nypriset på bilen var ca 2 miljoner SEK... Har för mig att eventuella spekulanter när det begav sig skulle höra av sig direkt till M-avdelningen o en viss Gerhard Berger tror jag det var (en fd Formel 1 förare) |
|
hampe m3 |
Den ser otroligt "hem kittad" ut utvändigt, inte alls någon skönhet direkt. |
| dawwe du har rätt..det är en 4.0 fast med 350hk enligt denna sida Länk | |
|
Usch:(! Inte alls snygg. Jag visste inte heller om den! |
|
|
En bmw som bäst även om denna bara är en "Extremsportler für die Strasse" Iaf om ni inte har sett Hans-Joachim Stuck och ett varv på ringen så är länken här (fullrace versionen) Länk |
|
|
Pelle: Jäävlar:) Bilen steg bra mycket efter den videon. Vilket ljud, vilken väghållning. |
|
|
Lite om effekten i GTR... Länk Enligt BMWs eget material byggdes 4 exemplar, åren 2002-03... Länk sidan 24. Mvh Stephan |
|
|
Men visst var det den rena race-GTR:n som kördes på nürburgring? Diesel-räsern /Rickard |
|
|
tarzan: Ja det var det, sådan som gick i ALMS. |
|
|
Den finns ju med i Gran Turismo 4. //Stefan// |
|
|
Ärligt...Fult kjolpaket som fan... Passar inte in, bilen ser nästan lite tung ut. Och såna vingar i bak..fi fan...visst en GTR ska vara "racig" men denna va inte fin. Tack, men nej tack! |
|
| Gammal tråd men vart finns de 4 st M3 GTR som tillverkades? Måste ju vara en av BMW mest limiterade upplaga i modern tid. | |
|
Vet ej om det stämmer men hörde att den kosta ca 1,5 mille. Jögga. |
|
|
Grandy; Kikade du på min andra länk? Där har du antalet, tillsammans med övriga V8 motoriserade BMW: s antal, tillverkade till och med 2003. Mvh Stephan |
|
| Stephan735i: Jo jag såg antalet. Men är det någon som vet vart dom finns? Syns dom på några träffar eller utställningar runt om i världen eller står dom bara i mörkret i någon bilsamlares källare? Hade varit kul att få se någon av dom i verkligheten. | |
| Ful eller inte, jag skulle gärna äga en :-) | |
|
Grandy; Mellanöstern, det finns bilder på en Titansilver? Som står hos en BMWhandlare i Saudi-Arabien eller något grannland till Saudi, det området är vad jag vet enda stället bilarna kunde registeras för allmän väg, på grund av typning/avgasrening. Mvh Stephan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.