|
|
|
|---|---|
| hallå har lyckats förstöra emblemet på motorhuven med högtryckstvätten och måste byta så jag undrar hur det sitter fast samt om det är svårt att byta och ev pris på nytt emblem det gäller -99 e46kaross | |
|
Hej! Ganska säker på att Du bänder bort det. På min gamla 525 bytte jag emblem och satt med två stift. Carl |
|
|
Nu har jag inte bytt på E46, men troligen är det samma på alla BMW modeller: På min E38 sitter emblemen både fram och bak fast med 2st ca 4mm diameter 7-8mm långa plastpiggar, som trycks ned i motsvarande hål i huven/bakluckan. Dessa hål är fordrade med en plastbussning, och denna har en svag greppassning om emblemens piggar så de sitter med ren friktionskraft. Du lossar alltså emblemet genom att dra det rakt upp, men det sitter rätt ordentligt så det lossar troligen inte med bara handkraft. Rekommenderar därför att du tar 2st smala skruvmejslar, som du en på varje sida om emblemt bänder emblemet uppåt med. Men bänd inte direkt mot lacken, utan ta t.ex en vikt fiberdukstrasa emellan så att du inte skadar lacken. 2st nya märken till E38:an har jag för mig kostade ca 250kr på BMW. Var helt klart värt pengarna, såg mycket fräschare ut med nya emblem. Jag rekommenderar att du byter bak samtidigt, emblemen tappar mer färg och lyster än man kan tro. Mvh. /Kjell |
|
|
Har för mig att någon här på forumet gav ett riktigt bra tips ! Ta två fiskelinor o trä in på vadera sida av märket sedan knyter du ihop de sen är det bara att dra :) Slipper du alla spår efter skruvmejslar !!! BMW- När du älskar att köra |
|
|
Länk /Udo Dirkelsniff Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.