AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
631

318 men en 323 motor. Bra köp?

johanM3
Om bilen
E-30, Nybes idag, nyskattad, alpina frontspoiler, ögonlock, sidokjolar, M-knopp, dubbla M-technic vingen bak, beige inredning (plynsch), alu fälgar orginal fler ekrade,

Konventerad från 318 till 323 och går riktigt bra!
Inreggad som 318 iM, säljes komplett med båda maskinerna till + växellåda och drivlina.

Bilen är väldigt underhållande att köra...

Fl
1.526
Flayer
318 Cabrio - m50b25
är den billig så är det väl ok men vill man inte ha något 4*4 eller framhjulsdrift till vintern föredrar iför sig -88 och fram 318 eller 325 2-dr:ars...

Mvh/ Daniel
Visa användare
933
Cosmos
BMW 520i -86
Hur fan får man igenom en bil genom besiktningen, som är reggad med en 4a men har en 6a under huven???

//Cosmos
"Rak 6a åt alla"
E28 Registret # 160
BM
201
BMWPonken
318i (M42) Cabrio -93
325iM Cabrio -92 "Under uppbyggnad"
116i M-Sport -15
Jag känner killen som äger den bilen. Det var inga problem alls med besiktningen. Han körde den bara rakt igenom. Besiktningsmannen sa ingenting om motorn. Men det var kanske bara ren tur.
er
256
eraabos
M3 E30-88
Den besiktningsmannen måste ha varit blid! Eller så hade han en väldigit bra dag!
johanM3
du som kände han var finns bilen nu?
323E21terror
Jag som alltid är optimistisk när det gäller att få igenom modifierade bilar genom bilprovningen säger att detta skall inte gå normalt. Kontrollera att bilen verkligen gick igenom och vad det stod på papperen..visserligen så är inte effektökningen allt för extrem men till trots så överskrider den 20% och med en annan motor i dessutom. Kan det vara fråga om flyttgods???

farten är min drog
BM
201
BMWPonken
318i (M42) Cabrio -93
325iM Cabrio -92 "Under uppbyggnad"
116i M-Sport -15
JohanM3: Jag har inte pratat med honom på någon vecka så jag vet inte riktigt om han har sålt bilen. Tror nog att han har den kvar. Jag träffar nog honom imorgon så jag kan fråga då. Återkommer med svar.

323E21terror: Jag håller med dig. Normalt så ska detta inte gå. Men det lyckades ju. Det inte besiktningen ser har dom inte ont av. Vid första besiktningen fick han anmärkning på glapp i en styrled och att handbromsen tog dåligt. Efter detta åtgärdats gick den igenom med blankt papper. Tror att bilen importerades när den var nästan ny men det är inte flyttgods.
323E21terror
Ja ja nån gång skall väl bli den första för en bil som sådan att slinka igenom. Det är tydligt att det är skillnad mellan besiktningsmän och besiktningsmän beroende på var man besiktigar bilen, då kanske min kompis skulle ta och försöka med att besikta sin ultrafina 318E21 med mycket vässad323E21 motor i istället för att mygla med chassinummret osv, jag har då aldrig erfarit att något sådan gått igenom på detta sätt tidigare.

farten är min drog
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.