AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
854

Kaster ut olje gjennom peilepinnen

Jeg har en 525 TD. Igår smalt det i motoren og den mistet mye av motorkraften. Trodde først det var turboren som var røket, men da jag stoppet og sjekkt i motorrommet så hadde det sprutet olje gjennom peilepinnen for olje. Ingen lamper som viser feil. Noen som vet hva det kan være ?
Dr
893
DrSakke
M5 touring -93(såld)
BMW 2002 -69(såld)
530dat -99
Hei!
Sannsynligvis har vevhusventilasjon gått tett. Var det kallt? mye bykjöring?
du må renske ventilasjonsröret till vevhusventilasjon, det ssikkert igjensatt av vann/olje gjörme som frosser i minusgrader. skjer oftere når man kjörer mye korte strekninger. Röret slutter vel in i luftfilterhuset.
Hoper at dette hjalp.

MVH:
Sakke
Hei
Takk for svaret
Det var ca 4 - 5 pluss grader da det skjedde. Det stemmer at bilen er brukt i en del bykjøring. Men jeg vet ikke om jeg tørr å bruke den noe mere før jeg har sjekket dette på verksted hvis det er et stempel eller toppen som har røket ? Bilen er en 2001 mod km 120.000.
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Jag skulle med kolla över vevhusventilationen. Är det mycket skitt i den så är det dags att rensa den och köpa nya vevhusventil. (om det nu finns en sådan på en disel.) Det gjorde jag på min 328.

MvH Bmw 4-ever
Noen som kan si meg hvor vevhusventilationen sitter på en 525 TD
FA
1.429
FAF
X4 30d -16
Här kan du se
Länk
FAF
Takk for gode tips
Men kan det være farlig å starte bilen? Kan jeg ødelegge den mere eller ?
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
om det är farligt att köra vet jag inte men om det är fel på vevhusventilationen så borde man nog inte köra nån längre sträcka, eller inte köra alls. På min när vevhusventilen jag tror det är samma som på din bara den heter oilseperator, så gick bilen väldigt dåligt på tomgången. Och då får du inte den cirkulation i motorn som behövs. Oljan kan gå till fel ställen och bakvägen. Plocka isärr och kolla om den är täppt och smutsig i rören och olje seperatorn.

MvH Bmw 4-ever
Du har nog en skuren motor, det orsakar mycket blowby som trycker ut oljan + att du tappar kraft
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.