AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.269

Tips på duktig BMW-mek/bilel i NV Skåne?

Es
332
EsaPekka
BMW 635 -81
Hej!
Jag undrar om ni har några tips på duktig/seriös BMW mek och Bosch Motronic kunnig privatperson eller mindre firma i Nordvästra Skåne dvs. Båstad med ca 25km radie.

Vill hitta ngn som kan hjälpa mig med sådant som jag inte själv klarar på 635 -81:an med M90 3,5 och Motronic.

Tacksam för tips!
dd
1.234
dd
535 88
530 93
520 89
volvo 740 85
vad har du för problem?
Es
332
EsaPekka
BMW 635 -81
Hade tänkt damma av 635:an -81:a m Motronic efter vinterdvalan. Brukar inte vara problematiskt.

Men nu startar bilen och går iofs ok, så länge kallstartscykeln pågår ca 2-3min. Därefter börjar den bluddra och klarar inte av att hålla tomgång, motorn dör. Det går att hålla den igång om motorvarvet hålls upp ca 2000rpm, men inte som sagt på tomgång.

Motorn går inte att starta varm utan man måste vänta tills den blivit ordentligt kall.

Har fyllt på med K-sprit och ny bensin (ej full tank).

Tacksam för tips om vad detta beror på resp. vad jag kan göra åt det!?
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Jarls Bilservice finns ju strax norr om Helsingborg. Kolla även med BMW-Båstad Länk här på forumet för han bor ju trakten och är ju coupé-fantast.

___
//Ulf
Es
332
EsaPekka
BMW 635 -81
Ok, tack!
Jarls är lite långt bort. Finns det några flera tips i Båstad - Ängelholms - Laholms trakten?
C.
749
C.Svensson
320iT-06 E91

Paletts motor i laholm ska vara väldigt duktiga!

Min svarta: Länk
Min blå: Länk
Inte för att jag vet svaret på ditt problem med själv så hade jag provat att rengöra LMM, vilket är en enkel opereation med startgas hör och häpna. Monterade ner luftfilterburken och sprejade och torkade rent på äldre E28 en gång med lyckat resultat. Men som sagt... Lycka till.
Jepp, Lasse Palett är duktig, 0430 - 133 44

/Fredrik
Visa användare
1.274
1BJÖRN
X5 -07 Sportpaket samt Aerodynamikpaket
Porsche GT3
Finns en Bosch akrediterad verkstad i Ängelholm som ska vara grymmt duktiga på bil el mm. Ligger 50 m ifrån Audi/vw.

Mvh
Björn

Länk

Visa användare
27
anpo
528i Touring -99
Bjäre Släp o Bilelektro heter ängelholmarna, nås på 0431-83300.
Es
332
EsaPekka
BMW 635 -81
Hej!
Tack alla för era tips på åtgärder och bra verkstäder som jag knappt visste fanns!!!

Återkommer!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.