|
|
|
|---|---|
|
Visst finns det 2 olika typer? De som passar innan facelift och de som passar efter facelift? Saken e den att jag köpte svarta-klarglasblinkers till bilen igår på Elmia. Men när ja sen kom hem och skulle montera så passade dom inte. Jämför jag den med min orginala så ser dom helt likadana ut förutom på baksidan där dom "snäpper" fast i bilen. Där var dom helt annorlunda. Någon som kanske har nån idé vad som "ligger till" vilken den egentligen ska passa? Läkar här till 3 bilder på blinkersen: Länk Länk Länk tack på förhand! // M.v.h. Daniel | |
|
Har M3an en annan fästanordning på deras blinkers än övriga E46 coupe? // M.v.h. Daniel |
|
|
hmm tittade lite på andra e46 bilar med facelift och utan. Nåt skumt är det mellan dom du köpte och orginal innan facelift. Så jag undrar inte om M3 har andra lampor! Sen såg jag nåt annat.. M3, cupe har väl andra blinkers än vad sedan och touring modeler har eller? MvH Bmw 4-ever |
|
|
Alla coupe har ju olika från mot vad sedan och touringmodellerna har i E46. Jag tycker oxå att det verkar jätteskumt med blinkersen jag köpt. Kanske finns nån snäll M3 ägare här som har 2 min över och kan kolla på sin bil hur dess blinkers ser ut? // M.v.h. Daniel |
|
|
Om man köper från t.ex hova.com så finns det två olika. För couper före och efter 2001. Men faceliften kom väl inte för couperna förrän 2003? Detta bör innebära att det ändrades något med fästena 2001. Det är väl kanske dessa du har fått tag på, dvs blinkers för couper 2001 och framåt. Mvh Robert |
|
|
rowbie: jepp det verkar så. Men jag tycker att det är dåligt av killen där i montern på Elmia att ge mig dessa när jag sa vad jag hade för bil och årsmodell. Han borde ju ha bättre koll tycker man... // M.v.h. Daniel |
|
|
jo det är dåligt. Vad hette företaget? Borde inte vara omöjligt att få byta. Mvh Robert |
|
|
Det var ifrån MH Styling´s monter... // M.v.h. Daniel |
|
|
Har mailat stället men inte fått något svar än... // M.v.h. Daniel |
|
|
Jag har monterat framlampor från en M3 på min 323Ci-00 och var tvungen att byta blinkers också, dom ser ut exakt som på dina bilder. M3 blinkern sitter inte med clips, utan skruvas fast i strålkastarhuset. BMW CS #5206 |
|
|
Har idag fått svar från MH Styling att jag kan skicka dit blinkersen så bytar dom den till mig. Mailade tillbaka igen och frågade om returadress och hur det skulle bli med porto och så. Fick tillbaka ett svar med adressen.. inget om portot. Kommer jag få stå för denna kostnaden fram och tillbaka eller? Inte migg eget fel att jag har fel blinkers utan deras.. varför ska jag då behöva betala för returporto? // M.v.h. Daniel |
|
|
Snackat med dom idag. Jag har pröjsat frakten till dom så betalar dom frakten till mig. Så snart har man passande blinkers till bilen =) // M.v.h. Daniel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.