|
|
|
|---|---|
|
Har konverterat min -91 från automat till manuell. Och hur är det nu, är bilprovningen kinkiga på detta, måste man gör en reg. bes. Eller skriver dom om det i pappret gratis, eller bryr dom sig inte alls? Någon som har bytt, eller någon med erfarenhet utav detta? Mvh | |
|
I reg lappen står det ju vilken låda är det i bilen så jag tror att den måste regbes. Det är bäst att du åker förbi o snackar med gubbar. Länk MVH Grabber |
|
|
Kovo. Bilen måste reg besiktas och vägas! Tobmag |
|
|
Är ni helt säkra på det ni säger då? Det verkar ju löjligt att behöva göra det efter ett växellådsbyte ju? borde inte detta stämma in bättre.. Står på bilprovningens hemsida: Registreringsbesiktning - tidigare registrerat fordon Registreringsbesiktning, tidigare registrerat fordon – mindre enstaka ändring. Exempel på detta är montering/demontering av kopplingsanordning (dragkrok), dubbelkommando, larmanordning, taxiutrustning, handmanövrerat gas- och bromsreglage. Personbil Lastbil/Buss Motorcykel ---- Max 3 500 kg ---- 380 450 380 |
|
Paap Reeder |
kovo! Om inte Jesperado rättar mig tror jag att du får byta tillbaka till din automat ty din bil är helbilsgodkänd och OMMM du åker till Bilprovaren och dom kräver intyg från BMW så vet vi alla att nått sånt papper aldrig har och aldrig kommer att skrivas = det är rökt med man låda. Kolla upp med Jesperado innan. I annat fall får du mörka det hela tills ngn flygande hitter det eller nått annat vajs inträffar. Men som sagt bara TROR än så länge ty med mina gamla häckar kan man mixtra litet hit och dit med det mesta. MVH /// Paap R |
Paap Reeder |
... aj trodde att det var din 03:a det gällde. ... men vi lyssnar med Jeppe. MVH /// Paap R |
|
Någon med ett rakt svar som verkligen vet hur det egentligen ligger till? Mvh |
|
|
Bilen ska registreringsbesiktas om du byter från automatlåda till manuell låda. Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.