|
|
|
|---|---|
Seox |
Hejsan alla BMW fantaster ;) Har en fråga ang min lilla bil. Har nu satt på min sommardäck som är 235/45 17". Dom sitter på en 320i Touring -97. Undrar nu om det "slår" något på min hastighetsmätare. Alltså om den kommer att visa fel hastighet. |
|
Den kommer att visa aningen mindre. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Hej. Det stämmer nog som "Erik W" skriver att du kommer att åka lite fortare än vad mätaren visar pga att omkretsen på 234/45-17 är lite större än original. Vad hade du för däck innan? Vad har du för fälgar, bredd och ET? Har själv 320i Touring 1999 med 215/45-17 men vill ha bredare... |
|
| Är det någon som vet exakt hur mycket fortare är det om man kör typ med 18" ?Det skulle vara roligt att få veta det. | |
| 18"...??? Fälgdiametern har absolut ingenting att göra med farten! Det enda som betyder nåt är omkretsen eller ytterdiametern. Kolla på Länk och räkna själv. | |
| Jag syftade på 135m 225-40-18 fram, 255-35-18 bak.Jag har kollat men får inte fram någon hastighet,eller har jag missat det? | |
|
Nej, det kommer inte fram någon hastighet men om omkretsen ändras med t ex 2,5% så visar även mätaren så mycket fel. Du kan kolla på Länk (scrolla längst ner) där kommer det fram info även om hastighet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.